Citroën C5 X poate fi comandat în România, dar prețurile ar putea să-i sperie pe români
Citroën C5 X poate fi deja comandat în România, dar prețurile ar putea să-i sperie pe români. Primul model după mulți ani lansat de Citroën în clasa medie este chiar mai scump decât fratele Peugeot 508.
Citroën își reafirmă interesul pentru segmentul D al pieței europene odată cu lansarea noului C5 X. Realizat pe platforma EMP2 a grupului Stellantis, ca și Peugeot 508, noul C5 X se distinge printr-o caroserie înălțată, în stilul SUV-coupé. Alături de designul emoțional, acesta este un argument puternic pentru un preț mai mare decât la sedanului cu sigla leului.
Noul vârf de gamă al francezilor are o lungime exterioară de 4.805 mm, o lățime de 1.865 mm și o înălțime de 1.485 mm, valori ce îl plasează în centrul segmentului D. Ampatamentul de 2.785 mm asigură un spațiu excelent pentru pasagerii din spate. Portbagajul oferă un volum util de 545 de litri cu toate locurile ocupate, putând fi extins la 1.640 de litri prin rabatarea banchetei.
Modelul marchează premiera noului sistem de suspensie activă Citroën Advanced Comfort, ce amplifică efectul de „covor zburător”, o senzație strâns legată de istoria mărcii Citroën. Cu trei moduri de rulare disponibile, sistemul amplifică eficiența suspensiei cu amortizare hidraulică progresivă, relaxând și mai mult suspensia în timpul rulării, în același timp oferind un suport superior în viraje.
Citroën C5 X poate fi comandat în România: Care sunt prețurile
Pentru prima oară, modelul de clasă medie al Citroën va dispune de o motorizare hibridă cu încărcare la priză, puterea totală disponibilă fiind de 225 CP. Autonomia electrică este de circa 50 de kilometri, suficientă pentru naveta zilnică a celor mai mulți șoferi.
Noul model va ajunge în România în prima parte a anului viitor, dar fanii mărcii pot comanda C5 X încă de pe acum. Acesta nu este deloc ieftin, contrar părerii celor mai mulți despre mașinile mărcii franceze.
Cel mai ieftin C5 X va costa 31.500 euro, fiind echipat cu motorul 1.2 litri PureTech, de 130 CP și cutie automată cu opt trepte. Nivelul următor va fi motorizarea 1.6 PureTech, de 180 CP, la 35.900 euro. Pentru motorizările PHEV, prețul va începe de la 45.000 de euro.