Citroën C5 X: francezii lansează un nou vârf de gamă, după ce au părăsit segmentul acum patru ani
Francezii de la Citroën au dat startul unei ofensive de modele noi, într-o încercare de revenire la gloria de odinioară. Citroën C5 X este noul vârf de gamă al francezilor, fiind lansat la patru ani de la retragerea de pe piață a modelului C5 anterior.
Ca și în cazul modelului C4, lansat anterior, C5 X păstrează filosofia care combină armonios eleganța unui sedan, dinamismul unui break și postura ridicată a unui SUV. Originalitatea designului nu îndepărtează marca franceză de valorile care au consacrat-o – tehnologii avangardiste și, înainte de orice, confort suveran.
Disponibil în versiune plug-in hybrid și pe benzină, C5 X umple un gol lăsat în segmentul D din 2017, momentul în care a fost retras modelul C5 anterior. Ca și noul C4, noua navă amiral a mărcii Citroën adoptă o în partea frontală o semnătură luminoasă în V, farurile fiind de tip LED pe toate versiunile de echipare.
Citroën C5 X este noua navă amiral a francezilor
Citroën C5 X are o lungime exterioară de 4 805 mm, o lățime de 1 865 mm și o înălțime de 1 485 mm, valori ce îl plasează în centrul segmentului D. Ampatamentul de 2 785 mm asigură un spațiu excelent pentru pasagerii din spate. Portbagajul oferă un volum util de 545 de litri cu toate locurile ocupate, putând fi extins la 1640 de litri prin rabatarea banchetei.
Modelul marchează premiera noului sistem de suspensie activă Citroën Advanced Comfort, ce amplifică efectul de „covor zburător”, o senzație strâns legată de istoria mărcii Citroën. Cu trei moduri de rulare disponibile, sistemul amplifică eficiența suspensiei cu amortizare hidraulică progresivă, relaxând și mai mult suspensia în timpul rulării, în același timp oferind un suport superior în viraje.
Versiune hibridă cu încărcare la priză: Mobilitate urbană cu zero emisii
Cu o putere de 225 CP, motorizarea plug-in hybrid oferă posibilitatea de a rula mai mult de 50 km în modul ZEV. Este o autonomie electrică adecvată pentru majoritatea traseelor cotidiene ale utilizatorilor, la viteze de până la 135 km/h. Citroën nu a oferit detalii tehnice mai detaliate și nici nu a precizat ce motorizare se află sub capota versiunii pe benzină a lui C5 X.
Interiorul este familiar celor care au văzut noul C4. Citroën a reușit o combinație armonioasă a comenzilor tactile și a butoanelor fizice pentru cele mai importante operații. Din ce în ce mai mulți producători auto scapă acest lucru din vedere în zilele noastre. Pentru interfața cu utilizatorul, C5 X folosește un ecran de tip head-up display care oferă informații extinse în câmpul vizual al șoferului.
Pachetul de sisteme de asistență este unul bogat, C5 X oferind autonomie de nivel 2. Astfel, la conducerea pe autostradă, sistemul poate asigura deplasarea reglând automat viteza și traiectoria.