Citroen C5 Aircross primește o nouă opțiune mild hybrid de 136 CP
Citroen adaugă flotei sale de C5 Aircross o nouă motorizare hibridă. Opțiunea are o baterie de 48V, un motor pe benzină PureTech, și dezvoltă 136 CP.
Constructorul francez își completează gama de autovehicule C5 Aircross cu modelul Hybrid 136. Acesta, alături versiunile plug-in Hybrid 180 și Hybrid 225, completează seria de mașini electrificate C5 Aircross.
Noul model păstrează toate beneficiile oferite de C5 Aircross, precum suspensia și scaunele Citroën Advanced Comfort, spațiul și modularitatea, cât și elementele de personalizare și niveluri de echipare (Feel, Feel Pack, Shine și Shine Pack). Însă, tehnologia hibrid de 48V este o noutate pentru mașinile franțuzești.
Care sunt îmbunătățirile aduse de noua tehnologie hibrid de 48V
Motorul pe benzină turbo de 1,2 litri cu trei cilindri este cuplat la o nouă cutie de viteze automată electrificată cu dublu ambreiaj și 6 trepte (e-DCS6). Împreună, trimit puterea către roțile din față. Motorul electric sincron cu magneți permanenți produce 28 CP (21 kW) și un cuplu de 55 Nm. Acesta este integrat în carcasa cutiei de viteze, alături de invertor și ECU, permițând mașinii să se deplaseze 100% electric în condiții de cuplu mic, viteză redusă, la manevre sau la frânare, asistând de asemenea motorul pe benzină la pornire.
Puterea dezvoltată de motorul pe benzină este de 136 CP (100 kW) și un cuplu de 230 Nm. Însă, în cazul unei accelerări puternice, motorul electric poate contribui și el cu încă 12 CP (9 kW). Energia provine de la o baterie litiu-ion de 48 V cu o capacitate de 432 Wh, care este montată sub scaunul șoferului.
Această baterie se poate reîncărca datorită motorului electric de 28 CP. Acesta, înafară de propulsie, mai are și capacitatea de alimentare a bateriei în timpul decelerării, ceea ce reduce în același timp și uzura frânelor.
Consum mic, emisii și mai mici
Performanțele și consumul de combustibil ale modelului C5 Aircross sunt optimizate de tehnologia hibridă de 48V, care economisește în mediu 1 litru de combustibil la 100 de kilometri, fiind cu 15% mai eficient decât cel al motorului pe benzină PureTech 130 EAT8. Acest motor are o eficiență excelentă a consumului de combustibil și în mediul urban, cu o economie medie de aproape 30%.
C5 Aircross Hybrid 136 poate fi comutat la modul electric în orice condiții în mod simplu. Citroen sugerează că până la 50% din condusul în mediul urban se poate face cu zero emisii și confort sporit.
Noul model este compatibil cu standardul Euro 6.4. Astfel, emsisiile sunt reduse cu până la 15% (20g) față de motorul oe benzină PureTech 130 S&S EAT8. Conform ciclului combinat WLTP și versiunii, C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 emite 129 g de CO2/km.
Panoul de instrumente, îmbunătățit pentru confort și siguranță la drum
Una dintre modificările aduse acestei opțiuni este panoul de instrumente digitale. Acesta a fost actualizat, acum având u afișaj specific. Șoferii dispun cu ușurință de toate informațiile necesare în legătură cu modul hibrid, fără ca atenția acestora să fie distrasă. Aceste informații cuprind:
- Vitezometru în culoarea bleu care indică rularea în modul 100% electric
- Fluxul de energie al motorului hibrid
- Nivelul de încărcare al bateriei
- Modul de conducere (Charge, Eco, Power)
- Procentul distanței parcurse în modul electric, instantaneu și mixt
Astfel, Citroen adaugă colecției sale de C5 Aircross un nou hibrid, cu scopul de a oferi o soluție de mobilitate electrică. Vehiculul este menit să îmbine simplitatea cu eficiența energetică și confortul, toate acestea cu emsii CO2 mici, cât și un preț asemănător cu versiunea diesel.