Citroen anunță restructurări în gamă. C5 X nu va mai primi o nouă generație
Citroen va renunța la câteva modele din gama sa în viitorul apropiat. Producătorul francez se concentrează pe profitabilitate, astfel că va investi în mașini de clasă mică și compactă.
Producătorul francez pare că își schimbă lista de priorități, astfel că va renunța la modele precum C5 X pentru a se concentra pe modelele compacte și subcompacte. Citroen caută profitabilitatea, astfel că renunță la ceea ce numește „segmente de nișă”.
Într-un interviu acordat publicației Autocar, CEO-ul Citroen, Thierry Koskas, a spus că marca „trebuie să fie în segmentele principale, nu în segmente de nișă”. Acest lucru confirmă, de fapt, că, în viitor, gama francezilor va începe cu modelul C3, cu Ami poziționat sub acesta, iar vârful de gamă va fi SUV-ul C5 Aircross.
Koskas a mai spus și că Citroen nu are planuri pentru un înlocuitor pentru C1 din cauza incapacității de a-l face profitabil și, în esență, a exclus o înlocuire pentru C5 X, care „nu are performanțe proaste, dar se află într-un segment care este inexistent. ”. El a adăugat că „Citroen trebuie să fie în segmentele B și C, deoarece aceasta este esența mărcii.”
Citroen se concentrează pe profitabilitate
CEO-ul companiei a declarat că, în viitor, se așteaptă ca gama Citroen să nu cuprindă foarte multe modele. Astfel că el se gândește la circa 5 sau 6 modele care să alcătuiască oferta, concentrate în cele mai importante segmente ale pieței: „Nu există un număr magic, dar cinci sau șase modele bine poziționate, cu adevărat atrăgătoare pentru clienți. Aș fi mulțumit cu asta.”
De asemenea, Koskas se așteaptă ca majoritatea vânzărilor producătorului francez să fie alcătuite din modele electrice până în 2030. Cu toate acestea, marca intenționează să continue să producă mașini echipate motoare cu ardere internă și hibride, deoarece „ca marcă populară, trebuie să oferim mobilitate accesibilă tuturor”.