Pentru a crea o legătură între popularul 2 CV, lansat în
1948 şi vârful de gamă costituit de gama DS, prezentată la Salonul
de la Paris în 1955, Citroen a lansat AMI 6, cu un design conceput
de stilistul Flaminio Bertoni, creatorul legendarelor modele
Traction Avant, 2 CV şi DS.
Particularitatea acestei berline tricorp o constituia stilul său
inimitabil, cu luneta inversată. Ami 6 se adresa cu prioritate
femeilor moderne, catalogul produsului din acea vreme titrând : «
Pour vous Madame ». Citroen Ami 6 a cunoscut un mare succes
comercial. Împreuna cu versiunea break, lansată în septembrie 1964,
până la înlocuirea sa cu Ami 8, s-au comercializat 1.039.384
exemplare. Ami 6 a devenit chiar cel mai bine vândut vehicul de pe
piaţa franceză în 1966.
Bazat pe platforma modelului Citroen 2 CV, AMI 6 preia
celebrul motor bicilidru, răcit cu aer, capacitatea sa ajungând la
602 cm3 şi dezvoltând 22 CP. Puterea sa va progresa
permanent, ajungând la finalul carierei la 35 CP. Dotat cu o cutie
de viteze cu patru rapoarte, cosumul se încadra în jurul a 6 l/100
km iar viteza maximă atinsă era de 105 km/h. Versiunea break
propusă oferea, de la lansare, o capacitate de încărcare
neobişnuita pentru un autoturism compact (320 kg sarcină utilă şi o
lungime de încărcare de 3,96 m). La finalul carierei sale, AMI 6
propunea în 1967 şi o versiune « Club », care se distingea prin
cele patru faruri rotunde în partea din faţă.
Lansarea modelului Citroen AMI 6 a marcat şi debuturile
producţiei uzinei Rennes-La-Janais ce urma să devină una dintre
facilitaţile de producţie majore ale mărcii. De la inaugurare,
aceasta uzină a fost martora creaţiei a numeroase vehicule ale
mărcii Citroen – Ami 6, Ami 8, GS/GSA, Visa, Bx, Xm, Xantia, Xsara,
C5 şi C6. Pentru celebrarea aniversării a 50 de ani de la lansarea
modelului Ami 6, uzina va fi pe 8 iulie punctul de start al unui
Tur al Franţei organizat de Amiclub France. Regrupând posesorii
modelelor Citroen Ami 6, Ami 8, Ami Super şi M35, clubul va
sărbători cei 50 de ani de existenţă a Ami 6 printr-un tur de 2600
de km ce vor fi parcurşi în 14 etape.