Într-o ştire publicată de HotNews sunt menţionate traseele propuse. Unul din cele cinci trasee urmareşte îndeaproape varianta originală din 2008, doar diferă puţin în zone precum Tălmaciu, Câinenii Mici sau în apropiere de Curtea de Argeş.
O altă variantă merge pe partea stângă a lacului Merişani şi ocoleşte Curtea de Argeş pentru a reveni la traseul de bază în Bălţeni. Tot din această localitate se desprinde alt traseu către Călimăneşti, care revine la drumul de bază în zona Racoviţa-Copăceni. Tot acolo ajunge şi un traseu propus, care coteşte şi el spre Călimăneşti.
Clik pentru a mări imaginea
Teoretic lucrările pentru această autostradă ar urma să înceapă anul viitor, spune ministrul Transporturilor. Primele porţiuni care vor intra în lucru sunt cei 31 de kilometri dintre Piteşti şi Curtea de Argeş şi cei 10 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa.
Costul pe kilometru pentru cele două tronsoane, potrivit Master Planului pentru transporturi, variază între 6 şi 8,7 milioane de euro.
Tronsonul Sibiu-Piteşti este singura porţiune lipsă din autostrada care ar urma să lege graniţa de vest cu Bucureştiul şi, apoi, cu portul Constanţa.
Construirea celor 116 kilometri de şosea de mare viteză este estimată la 1,6 miliarde de euro.