Cifre interesante de vânzări în România: Lamborghini depășește Ferrari la numărul de unități livrate în primele 3 luni
Piața autoturismelor noi din România este pe un trend ascendent și noile ediții ale programelor pentru înnoirea parcului auto contribuie decisiv la atingerea unor cifre de vânzări în creștere. În primele trei luni din acest an au fost vândute pe piața locală 36.592 de autoturisme noi și acest aspect indică o creștere cu 27,7% față de perioada similară a anului trecut.
Pe segmentul mașinilor noi cu sisteme de propulsie electrice din ianuarie și până în martie au fost vândute 3.130 de unități, în crește cu 48,8% față de perioada similară a anului trecut când pe piața locală se vindeau 2.103 unități. Așa cum era de așteptat Dacia domină total clasamentul vânzărilor din România și conform datelor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor (APIA) producătorul de la Mioveni a reușit să livreze 13.564 de unități în primele trei luni din 2023.
O situație interesantă a vânzărilor apare în segmentul premium și cel de lux: majoritatea producătorilor au raportat cifre de vânzări în creștere pentru perioada ianuarie-martie 2023. Audi apare în datele APIA cu o creștere de 1,8% și 620 de unități vândute în perioada menționată, vânzările BMW au crescut spectaculos cu 86.7% până la 1247 de unități, iar Mercedes-Benz cu 1.177 de unități are o creștere de 36.2%.
Lamborghini depășește Ferrari la numărul de unități livrate în primele 3 luni
Pe de altă parte pe piața din România are loc un duel interesant între Lamborghini și Ferrari. Conform datelor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor (APIA) anul trecut Ferrari a vândut la noi 49 de unități, în creștere cu 58,1% față de anul 2021 când producătorul italian era cotat cu 31 de modele. Și Lamborghini a vândut bine anul trecut: în România au fost livrate 32 de unități, iar aceste cifre indică o creștere cu 10,3% față de 2021 când se vindeau 29 de mașini noi pe piața locală.
În primele trei luni din acest Lamborghini a vândut în România 12 unități, în creștere cu 9,1% față de perioada similară a anului trecut. Cu aceste cifre compania din Sant’Agata Bolognese reușește să depășească vânzările Ferrari de pe piața locală. Producătorul din Maranello apare în raportările APIA cu doar trei unități livrate pe piața locală și acest aspect indică o scădere de 72,7% față de perioada similară din 2022.