Cifre de vânzări în creștere cu peste 8 procente raportate de Renault pentru primul trimestru din 2023
Grupul auto francez Renault a raportat vânzări în creștere cu 8,6% pentru primul trimestru din acest an, iar veniturile au ajuns la suma de 11,5 miliarde de euro. Dacia a avut o contribuție importantă pentru atingerea acestor obiective financiare prin creșterea vânzărilor cu 34,4%.
Producătorul francez a reușit să livreze 354.455 de vehicule în primele trei luni din acest an și a raportat o creștere pentru marca Renault de 8,6 procente. În total grupul francez a reușit să vândă 535.021 de mașini în trimestrul 1 din acest an și a raportat o creștere de 14,1% față de perioada similară din 2022.
Dacia a vândut în primele trei luni din acest an un total de 171.789 vehicule și are o creștere față de perioada similară din 2022 de 34,4%.
Venituri în creștere obținute de grupul Renault în primul trimestru
În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a înregistrat venituri totale de 11,5 miliarde de euro, în creştere cu 29,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, se arată într-un comunicat al companiei. Grupul francez a livrat a livrat 535.021 de vehicule (mașini private și autoturisme comerciale), în creștere cu 14,1% față de perioada similară din 2022.
Dacia reușește să obțină un nou record pe piața europeană prin cele 150.000 de unități vândute în primele trei luni și producătorul de la Mioveni este cotat în raportările grupului francez cu o creștere de 41%. În total Dacia a vândut 171.789 unități (vehicule comerciale și autoturisme), iar creșterea față de perioada similară a anului trecut este de 34,3%. Dacia Sandero a ocupat primul loc la vânzările către persoane fizice cu 68.318 unități, iar Dacia Duster a rămas pe podiumul SUV-urilor cu 57.660 unități. Tot în primul trimestru au fost comercializate 14.494 de automobile electrice Dacia Spring. În Franța, volumul vânzărilor Dacia în primul trimestru se ridică la 38.938 vehicule, în creștere cu 32,6% față de perioada similară a anului 2022.
Din cadrul grupului Renault doar marca Alpine a avut vânzări în scădere în primul trimestru din acest an: producătorul specializat în mașini sport a vândut 562 de unități, în scădere cu 20,8% față de perioada similară din 2022.
În primul trimestru din acest an grupul Renault a vândut cele mai multe mașini în Franța (127.062 unități), Italia (49.689 unități), Germania (33.669 unități), Turcia (32.074 unități) și Spania (29.709 unități). În România grupul francez a raportat un total de 18.081 vândute în primul trimestru.