Chinezii au construit o mașină pe care nimeni nu poate să o cumpere
Chinezii au construit o mașină pe care nimeni nu poate să o cumpere. Motivul este simplu. Modelul este dedicat exclusiv serviciilor de ride-hailing.
BYD a bătut palma cu gigantul chinez Didi Chuxiang, specializat în domeniul serviciilor de ride-hailing pentru a dezvolta o mașină electrică. Aceasta poartă denumirea D1. O baterie litiu-ion îi asigură o autonomie de 418 kilometri. Modelul este pus în mișcare de un motor electric, care dezvoltă 136 de cai putere.
D1 este echipat cu sistem de rulare semi-autonomă Nivelul 2, dar și cu un sistem de monitorizare a șoferului. Sistemul emite alerte sonore și vizuale pentru a-i reaminti celui aflat la volan că trebuie să fie atent la drum. Dacă șoferul nu reacționează, mașina va reduce viteza și ulterior, va opri în condiții de siguranță.
Mașina construită de chinezi are o cabină minimalistă, dar high-tech
Chinezii au realizat un bord minimalist. Volanul este simplu, instrumentarul de bord are afișaj digital și este de mici dimensiuni. Mare parte dinte funcțiile mașinii pot fi controlate de ecranul tactil din consola centrală.
Se regăsesc la bord încă două ecrane tactile, montate în tetierele locurilor din spate, care le oferă pasagerilor acces la informațiile oferite de navigație și diverse alte funcții utile.
Portierele glisante permit accesul și ieșirea din cabină cu ușurință.
Doi ani au lucrat BYD și Didi la această mașină. Compania de ride-hailing a folosit informații primite de la 550 de milioane de pasageri și 31 de milioane de șoferi pentru a proiecta noul D1. Didi a reușit să depășească rapid unicul său rival, Uber în China. Aproximativ 60 de milioane de chinezi îi folosesc zilnic serviciile. Flota sa se ridică la un milion de mașini. Șoferii Didi vor primi noul model în următoarele luni.
Beijing accelerează tranziția la vehicule verzi, cu scopul de a reduce poluarea. Planul autorităților este ca, până în 2025, 20% dintre vehiculele comercializate pe piața chineză să fie electrice.