Nu ştim dacă germanii le-au spus NEIN chinezilor care au vrut să participe la Salonul Auto Frankfurt 2011. Cert este că nu am văzut nici urmă de nume grele precum Great Wall, Geely, BYD sau Cherry, însă producătorii de maşini chinezeşti au fost reprezentaţi de mult mai puţin cunoscuta companie Chang’an.
Modelul de serie expus de chinezi s-a numit Chang’an Eado, o berlină de clasă compactă cu un stil surprinzător de coerent, fiind o maşină concepută parcă special pentru gusturile clienţilor europeni. Nici interiorul nu dezamăgeşte, având o calitate bună, iar designul planşei de bord, deşi poate fi considerat o idee cam încărcat, reuşeşte să fie foarte modern şi chiar denotă bun gust.
Motorul de bază pentru Chang’an Eado este un propulsor BlueCor, de 1,6 litri şi 110 CP, care promite un consum de 6,2 litri/100 km şi emisii CO2 sub limita celor 120 g/km, fiind compatibil Euro 5. Ulterior va fi oferit şi un turbo de 1,5 litri şi 140 CP, în timp ce standardul de siguranţă se dovedeşte foarte bun, nelipsind şase airbaguri, ESP şi hill start assist.
Lista de opţionale pentru Chang’an Eado se anunţă foarte bogată: trapă electrică, tapiţerie din piele, scaune încălzite, faruri adaptive sau un imens ecran tactil, pe care se poate accesa şi internetul. Preţurile sau data când va fi lansat acest model pe piaţa europeană nu au fost anunţate, dar se poate spune că Chang’an Eado e exemplul care poate schimba în bine părerile europenilor despre maşinile chinezeşti.
Pe lângă Chang’an Eado, producătorul chinez a mai prezentat trei concepte: maşina electrică Clover, un SUV şi un inedit coupe cu patru uşi, Chang’an Sense, care se dovedeşte un exerciţiu de design foarte pertinent – chiar şi Chris Bangle a vizitat standul chinezilor, arătându-şi aprecierea pentru Sense!