Chinezii acaparează cota de piață auto din Rusia după plecarea rivalilor occidentali

Autor: Marius Vișan 09 dec. 2022 Știri auto

Deoarece aproape nicio marcă occidentală nu mai construiește mașini în Rusia, sau nu le mai livrează în Rusia, piața auto rusă este mai mult sau mai puțin în întregime în mâinile Rusiei și ale Chinei. Comparativ cu luna ianuarie, cota chineză de pe piața auto rusă a crescut de peste trei ori, scrie Reuters.com.

Vânzările de autoturisme noi și vehicule comerciale au scăzut cu aproape 61% față de anul trecut, în condițiile în care sancțiunile occidentale limitează accesul Rusiei la unele materiale, iar scăderea cererii și prețurile ridicate afectează și mai mult sectorul.

Cu toate acestea, vânzările de autoturisme produse de branduri chineze, inclusiv Haval, Chery și Geely au crescut vertiginos, ajungând la 16.138 de unități în noiembrie, aproape dublu față de cele 8.235 din ianuarie, în timp ce cota de piață a ajuns la 31,3% de la 9,6%, arată datele agenției ruse de analiză Autostat.

Astfel, mai mult de 16.000 din cele 46.000 de mașini vândute în Rusia în luna noiembrie erau chinezești, în timp ce restul de 30.000 erau aproape toate rusești.

Mașină chinezească, deghizată în una rusească?

Se preconizează că această pondere va crește puțin mai mult anul viitor, până la 35%. Vânzările totale ale cotei chinezești sunt chiar puțin mai mari, deoarece chinezii au o prezență relativ puternică în segmentul superior al pieței. Produsele premium cumpărate în trecut de la mărci europene provin acum în mare parte din China.

În lipsa producătorilor auto occidentali, rușii au readus pe piață marca Moskvich. Aceasta este la bază, de fapt, o mașină chinezească deghizată în una rusească. Piesele și designul sunt de la compania chineză JAC. Moskvich a declarat că lucrează cu un partener străin, dar nu a vrut să-l numească, iar oficialii JAC nu au dat un răspuns clar.

Majoritatea constructorilor auto occidentali, care s-au luptat cu producătorii autohtoni pentru cota de piață de când au început să construiască fabrici în Rusia la începutul anilor 2000, și-au încetat activitatea după ce Rusia a trimis zeci de mii de trupe în Ucraina în februarie.

Moskvich este produs la o uzină preluată de la producătorul auto francez Renault, în timp ce Nissan, Mercedes-Benz și Ford se numără printre celelalte companii care au părăsit Rusia.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Reuters - YouTube


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide