China ia măsuri drastice
China este cea mai aglomerată ţară din punct de vedere al circulaţiei, iar viitorul sună sumbru, datorită interesului marilor producători pentru această piaţă cu un ritm de dezvoltare exploziv. Numărul de mărci auto a ajuns deja la 100 (!), iar guvernul chiar încearcă să oblige multe dintre aceste firme să fuzioneze cu altele mai mari. În Pekin, primarul încearcă să găsească soluţii pentru a interzice circulaţia unui milion de vehicule în capitală (adică o treime din numărul total).
Astfel, nu ne miră că guvernul chinez a ajuns să aplice măsuri drastice, interzicând comercializarea a 444 de modele de autobuze, autocamioane şi tractoare care nu respectă normele antipoluare în vigoare. Dacă aşa ceva este posibil la chinezi, nu este cazul şi în Europa, unde marii constructori se opun limitării emisiilor de CO2, pe care comisia europeană vrea să o impună la maximum 120 g/km. Dacă s-ar aplica exemplul chinezesc, peste jumătate dintre vehiculele în circulaţie ar trebui abandonate în parcare. Mai ales supersportivele şi SUV-urile luxoase…