Centura Bucureștiului va fi lărgită la patru benzi între A1 și DN5
Centura Bucureștiului va fi lărgită la patru benzi între A1 și DN5, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, șase companii și-au depus ofertele pentru executarea lucrărilor.
Dacă pe partea de nord a Șoselei de Centură șoferii pot circula în regim de drum rapid, pe patru benzi cu despărțitoare de sens, zona de sud a rămas centura a păstrat vechea soluție cu două benzi (câte una pentru fiecare sens). Acest lucru înseamnă că depășirile sunt dificile și periculoase, iar la intrările în oraș se formează cozi kilometrice, șoferii care circulă pe Centură neavând prioritate de trecere.
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat că această situație se va îmbunătăți semnificativ când Centura Bucureștiului va fi lărgită la patru benzi, mai întâi între A1 și DN5. Trecerile denivelate peste DN5 (spre Giurgiu), DN6 (spre Alexandria) și DC18 (spre Măgurele) vor contribui la fluidizarea traficului și eliminarea timpilor de așteptare.
Centura Bucureștiului va fi lărgită la patru benzi: Ce spune ministrul Cătălin Drulă
„6 companii au depus oferte la licitația care vizează lucrările de lărgire la 4 benzi a centurii București, sectorul de sud-vest, între autostrada A1 și DN5. Este încă unul dintre proiectele din pachetul mare de 1,7 mld euro (“Orbitalele Bucureștiului”) la a cărui finanțare am lucrat încă din anul 2016. Proiectul are o valoare estimată de aprox. 700 de milioane de lei și cuprinde denivelarea intersecțiilor de la DN6 (Bragadiru), DN5 (Giurgiu), DC18 (Măgurele)”, a scris ministrul Drulă pe Facebook.
Contractul este împărțit în două loturi, dintre care unul între A1 (km 55+520) și km 54+700, inclusiv parcarea de lungă durată de la km 54+765, și cel de-al doilea între km 54+700 și DN5 (km 40+000). Valoarea estimată a lucrărilor este între 31,5 și 37,4 milioane de lei fără TVA pentru lotul 1 și, respectiv, între 638,9 și 758,9 milioane de lei fără TVA pentru lotul 2.
Între constructorii care au depus ofertele se numără Maristar Com pentru lotul 1, care reabilitează podurile de la Cernavodă și Fetești, sau STRACO pentru lotul 2, o companie care se află în faliment și are alte lucrări de infrastructură în întârziere.
Nu știm care va fi durata de execuție a lucrărilor și termenul de finalizare, dar știm că în sudul Bucureștiului avansează în ritm rapid lucrările la Autostrada de Centură (A0), existând speranțe că aceasta va fi dată în exploatare în cursul anului 2023.