CNADNR (actual CNAIR – Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) comunică foarte bine pe reţelele de socializare orice lucruri care apar sau care urmează să fie întreprinse. De la drumuri cu probleme, în lucru, în reabilitare sau închise din alte cauze, până la lucruri care ţin de obiectul activităţii curente şi de numele instituţiei – adică dezvoltarea infrastructurii şi administrarea ei).
Astăzi am observat un post în care CNAIR laudă un nou sistem de semnalizare Made in Romania. Centrul de Întreţinere şi Coordonare Pecica l-a făcut în regie proprie. Mai departe vă dăm comunicatul de presă al CNAIR şi un video în care puteţi vedea funcţionalitatea şi noutatea acestui sistem.
“Nevoia învaţă fierarul să coasă ciubote”, spune un proverb românesc care se poate aplica şi echipei de la atelierul mecanic al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara. Din cauza unui blocaj în achiziţionarea, pe plan naţional, a panourilor de semnalizare rutieră, conducerea DRDP Timişoara, prin directorul regional ing. Horaţiu Simion, a analizat ideea de a realiza acest tip de panouri în regie proprie, în atelierul de la sediul central din Timişoara.
Echipa formată din muncitorii calificaţi Stelian Matiş, Constantin Nica şi Constantin Tomescu, şeful atelier mecanic, ing. Cornel Făniţă, şeful Serviciului IT, Cristian Marin, precum şi ing. Cosmin Ivan de la Secţia Autostrăzi a lucrat timp de o lună şi jumătate la crearea a două panouri: primul este un panou fix, pliabil, alimentat cu acumulator, iar al doilea este un panou mobil, care poate fi montat pe caroseria maşinii, o Dacie Dokker. Materialele din care au fost confecţionate panourile au fost achiziţionate în regie proprie.
“Analizăm posibilitatea de a produce asemenea panouri şi pe viitor, pentru a dota autoturismele de intervenţie din zonele cu restricţii, pentru a fi în posesia Centrelor de Întreţinere şi Coordonare de pe autostradă şi pentru a fi folosite de Districtele de drumuri naţionale din administrarea DRDP Timişoara”, a declarat directorul regional, Horaţiu Simion.
Acum, nu ne mai rămâne decât să sperăm că vom vedea aceste semnale cât mai puţin pe drumuri, având în vedere scopul lor de a semnala ori drumuri în reparaţii, ori probleme de altă natură, chiar şi accidente. Circulaţi cu grijă!
IATĂ ŞI ÎNTR-UN VIDEO CUM MERGE NOUL SISTEM DE SEMNALIZARE
Autor Alexandru Banu