Centrul de testare Opel a împlinit 60 de ani

Publicat: 01 07. 2011, 11:20

Asememea oricărui producător de autovehicule, Opel dispune de
mai multe unităţi de acest tip, dar cea mai mare dintre acestea
fiind situată în Dudenhofen, mai exact la aproximativ 50 de
kilometri de uzina principală şi de Centrul Internaţional de
Dezvoltare Tehnologică Opel din Russelsheim.

În ceea ce priveşte Opel, totul a început în urmă cu 60 de ani,
mai precis în 1951. Atunci Opel a încput să utilizeze primul său
centru de testare complet echipat. Astfel, producătorul german de
autovehicule a devenit unul dintre primii constructori din Germania
care dispunea de o astfel de unitate de testare. Ridicarea
centrului de testare, al cărui suprafaţă este de 150.000 m2 a durat
cinci luni. În mod evident, cei de la Opel au mutat aici o parte
dintre testele pe care le efectua pe drumurile publice, fiind
astfel protejate prototipurile de privirile şi atenţia
nedorită.

Centrul de testare dispunea de o pistă pentru testarea vitezei
maxime, pistă care avea o lungime de 1.500 de metri. În plus,
centrul de testare mai era prevăzut şi cu alte tipuri de zone de
testare precum o pistă cu denivelări şi o suprafaţă asfaltată cu
numeroase serpentine pentru a testa şasiul, suspensiile roţilor,
amortizoarele şi sistemul de direcţie.

Mai existai şi zone acoperite cu pietriş şi macadam, precum şi
suprafeţe cu nisip fin chiar şi treceri prin apă. În vederea
testări transmisiei, dar şi a frânelor existau în acea vreme şi un
numărul mare de secţiuni cu pante abrupte, cu grad de înclinare de
până la 30%. Inginerii de la Opel din acea perioadă aveau la
dispoziţie şi o zonă alunecoasă amenajată pe o suprafaţă de beton
care permitea verificarea geometriei direcţiei, dar şi stabilirea
unghiurilor de patinare, precum şi testarea limitelor maşinilor,
mai precis testau sub-virarea şi supra-virarea în viraje
strânse.

În 1966 s-a construit un nou centru de testare în Dudenhofen,
fiind succesorul unităţii de testare inaugurate în 1951 – acolo
unde în prezent se află centrele de dezvoltare, laboratorul de
studiere a compatibilităţii electromagnetice, centrul de simulare a
accidentelor, dar şi alte facilităţi de testare. În Dudenhofen au
fost construite o serie de drumuri şi trasee cu o lungime iniţială
totală de 33 km pentru a testa rezistenţa şi fiabilitatea
autovehiculelor în condiţii extreme.

În ultimii zece ani, suprafaţa pistelor din centrul de testare a
crescut cu 50%, astfel încât în prezent există aproximativ 60 de
kilometri de piste de testare, de la suprafeţe pentru măsurarea
nivelului de confort şi de zgomot, piste de „tortură”, trasee
montane şi până la circuitul de mare viteză.