Cele trei pasaje rutiere de la Sinaia și Azuga vor fi construite de Consiliul Județean Prahova

Publicat: 02 08. 2022, 15:26
Actualizat: 02 08. 2022, 15:31

Proiectele pentru cele trei pasaje rutiere care vor fi construite pe DN1 la Sinaia și Azuga vor fi duse la îndeplinire de Consiliul Județean Prahova. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a precizat că scopul principal îl reprezintă descongestionarea traficului.

Cele două proiecte vizează construirea la intrarea și la ieșirea din Sinaia a două pasaje supraterane. De asemenea, și la Azuga va fi ridicat un astfel de pasaj rutier. Ministerul Transporturilor a aprobat la sfârșitul anului trecut indicatorii tehnico-economici pentru construirea celor două construcții supraterane.

Cât vor costa pasajele rutiere de la Sinaia și Azuga?

Primul dintre cele două pasaje va fi construit la Sinaia Sud, la intersecţia DN1 cu bulevardul Republicii. Mai exact, pasajul va fi ridicat la intrarea în staţiune dinspre Posada. Acesta va avea o lungime totală de 438 de metri, iar durata de execuţie a lucrărilor a fost fixată la 26 de luni. Costul total al construcției se ridică la 53 de milioane de lei, iarr finanţarea este asigurată din POIM (Programul Operaţional Infrastructură Mare), informează Economedia.ro.

Cel de-al doilea pasaj va fi construit la Sinaia Nord, la intersecţia DN1 cu bulevardul Ferdinand. Construcția va fi la ieşirea din staţiune, pe sensul către Buşteni. Acest pasaj va fi ceva mai scurt, și anume 382 de metri, iar investiția totală se cifrează la 56 milioane lei. Durata de realizare este în acest caz de 28 de luni.

Ambele pasaje supraterane vor fi prevăzute cu câte o bandă pe sens. În perioada derulării lucrărilor circulaţia va fi dirijată local, pe o variantă de lângă şantier şi va fi asigurată câte o bandă pentru fiecare direcţie de mers.

Potrivit lui Sorin Grindeanu, CNAIR a semnat protocoale de colaborare cu reprezentanții Consiliului Județean Prahova pentru cele trei pasaje. Acestea sunt așteptate de foarte mulți ani atât de locuitorii din zonă, cât mai ales de șoferii care tranzitează Valea Prahovei. Pasajele vor fi foarte utile deoarece vor fluidiza traficul rutier pe traseul București-Sinaia.

Cel mai dificil dintre viitoarele pasaje de pe DN1 va fi cel de la Predeal. Acolo va fi construit un sens giratoriu suspendat, care va presupune o investiție de 130 de milioane lei.