În luna iulie a acestui an, pe plan european au fost vândute 970.271 de maşini noi faţă de peste un milion în aceeaşi lună a anului 2011, deci vorbim de o scădere de 8,2% faţă de iulie 2011.
TOP 10 MĂRCI AUTO – iulie 2012:
După cum se poate observa, aproape toţi constructorii importanţi au înregistrat scăderi serioase, Ford remarcându-se printr-un minus de 15 procente. Dacă producători generalişti precum Ford, Peugeot, Opel sau Renault se situează cam la acelaşi prag al vânzărilor, Volkswagen stă mai bine ca oricine, chiar dacă a înregistrat o mică scădere în iulie 2012.
Cea mai mare surpriză o reprezintă Audi, cu o creştere de aproape 10%, graţie cererii mari pentru Audi Q3, Audi A1 şi Audi A4. În ce priveşte rivalii premium Mercedes-Benz şi BMW, aceştia sunt loviţi serios în luna iulie, înregistrând scăderi de peste 10% ale vânzărilor.
Deşi nu apar în TOP 10, Toyota, Hyundai, KIA şi, atenţie, Dacia au avut o uşoară creştere a vânzărilor în iulie 2012 faţă de iunie 2011, în timp ce Land Rover e recordmenul lunii ca procent de creştere: cererea mare pentru Evoque a dus la un boom al vânzărilor de 82,3% în luna iulie 2012.
TOP 10 MODELE – iulie 2012:
După cum se aştepta toată lumea, Volkswagen Golf rămâne rege şi în luna iulie 2012 în topul celor mai vândute modele, chiar dacă înregistrează o scădere măricică. Se mai remarcă şi faptul că frăţiorul mai mic, VW Polo, reuşeşte să se plaseze în această lună mai bine decât rivalul ultimilor ani, Ford Fiesta.
Adevărata surpriză o reprezintă, însă, ascensiunea fulminantă a noului Peugeot 208, direct pe locul 5, depăşind citadina Opel Corsa şi, mai ales, conaţionalul Renault Clio, care a coborât până pe a 9-a poziţie. Rămâne de văzut dacă vânzările bune ale lui Peugeot 208 vor continua şi în lunile următoare sau e doar efectul noutăţii.
O altă poziţie foarte bună deţine în luna iulie 2012 crossoverul Nissan Qashqai, care îşi consolidează titulatura de cel mai vândut crossover din Europa. De altfel, modelul japonez ne arată că e o adevărată alternativă la clasa compactă, depăşind modele cunoscute precum Ford Focus (cu cea mai mare scădere din acest top) sau Renault Megane.
În ce priveşte România, vânzările de maşini noi în luna iulie au atins un prag foarte coborât, de numai 6.000 de unităţi, în scădere cu aproape 30% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Analiştii se aşteaptă ca şi luna august să fie la fel de proastă, începutul toamnei promiţând un uşor reviriment.