Dinamica pieţei auto din Germania influenţează foarte mult vânzările de maşini noi pe plan european, dar şi majoritatea pieţelor de maşini second-hand – cum este şi cea din România, care e „alimentată” în principal de piaţa de maşini din Germania. În 2011, în Germania au fost vândute 3,17 milioane de maşini noi, cu peste 250.000 mai multe decât în 2010, ceea ce înseamnă un reviriment îmbucurător de 8,8%.
TOP 10 cele mai vândute mărci în Germania în 2011:
După cum se vede, Volkswagen domină de departe acest top, având vânzări mai mari decât BMW şi Mercedes-Benz, clasate pe 2 şi pe 3. Opel reuşeşte să se menţină înaintea celor de la Ford, în timp ce Audi încă mai are până să ajungă la nivelul principalilor rivali premium. De remarcat poziţionarea Renault peste Skoda, graţie vânzărilor bune ale maşinilor Dacia, în timp ce Toyota a fost devansată de coreenii de la Hyundai.
TOP 20 cele mai vândute modele din Germania în 2011:
Familia Golf rămâne, de departe, cea mai vândută din Germania, în timp ce VW Passat înregistrează o evoluţie uimitoare, urcând de pe locul 7 în 2010 pe a doua poziţie în 2011 (semn că faceliftul a fost pe măsura aşteptărilor clienţilor). Podiumul este încheiat de citadina VW Polo (în scădere faţă de 2010), ceea ce demonstrează faptul că Germania e, într-adevăr, ţara „Das Auto”.
Foarte interesante poziţionările lui Mercedes-Benz C-Class în faţa lui BMW Seria 3, respectiv a lui E-Class în faţa Seriei 5, ceea ce ne arată că în topul mărcilor BMW e clar avantajat în faţa lui Mercedes-Benz doar datorită mărcii Mini. În ce priveşte Audi, A4 şi A3 sunt pe un trend descendent, dar în 2012 situaţia probabil se va schimba, datorită faceliftului lui A4, respectiv a noii generaţii A3.
Cei de la Volkswagen se mai remarcă, având cel mai bine plasat model monovolum (VW Touran, la o distanţă de 9 locuri faţă de Opel Meriva, pe 21), respectiv cel mai bine poziţionat SUV (Volkswagen Tiguan, la o distanţă de 6 locuri faţă de BMW X1, pe 27).
Un loc foarte bun pentru Dacia Duster, care, cu 22.726 de unităţi vândute în 2011 (dublu faţă de 2010), urcă de pe locul 65 în 2010 pe 35 în 2011, intrând astfel în TOP 50, dar şi pe un surprinzător loc 4 în topul SUV-urilor, după VW Tiguan, BMW X1 şi Nissan Qashqai.
În schimb, Dacia Sandero e doar pe 70, cu 16.835 de unităţi (-30,9%), iar Logan-ul s-a vândut în mai puţin de 10.000 de exemplare. În contradicţie, Skoda Fabia şi Octavia înregistrează poziţii fruntaşe, fiecare cu aproape 50.000 de exemplare vândute în 2011.
Statistica mai arată că 47,1% dintre maşinile vândute în Germania au fost diesel (circa 1,5 milioane de maşini noi), 12.622 au avut motorizare hibridă, iar 2.154 au fost maşini electrice. Şi poluarea a fost mai redusă în 2011, emisiile medii de CO2 cifrându-se la 146 g/km.