Care sunt, de fapt, cele mai scumpe catalizatoare auto
Catalizatorul mașinii sau convertorul catalitic este o componentă din sistemul de evacuare care este conceput pentru a reduce emisiile de substanțe nocive în atmosferă, transformându-le în componente inofensive.
Convertoarele catalitice folosesc un catalizator chimic pentru a curăța evacuarea. Cu ajutorul acestui catalizator, oxidul de azot devine azot și oxigen, monoxidul de carbon devine dioxid de carbon, iar hidrocarburile rămase nearse sunt transformate în apă și dioxid de carbon.
Singurii catalizatori adecvați sunt metalele rare, cum ar fi platina, paladiul și rodiul. Toate aceste metale sunt foarte scumpe. Un catalizator auto standard poate avea în componența sa între 3 și 7 grame de platină pură. Cantitatea variază în funcție de producător și de model. Platina, utilizată în principal pentru motoarele diesel, este unul dintre cele mai valoroase metale. Paladiu este folosit pentru motoarele pe benzină.
Topul celor mai scumpe catalizatoare auto
Potrivit datelor oferite de site-ul Jdpower.com, cel mai scump convertor catalitic aparține modelului Ferrari F430, cu un preț de 3.770 de dolari. Mai mult, F430 avea nevoie de două catalizatoare, așa că, în situația în care ar fi furate, o înlocuire completă ar urca prețul la 7.540 dolari + manopera.
Intră în GALERIA FOTO
Pe locul doi se află catalizatorul modelului Dodge Ram 2500, cu un preț al convertorului catalitic de 3.460 de dolari.
Catalizatorul lui Lamborghini Aventador se află pe locul al treilea: 3.120 de dolari. La fel ca F430, Aventador are nevoie de două convertizoare catalitice. Acest lucru aduce costul total de înlocuire la 6.240 de dolari.
Al patrulea în ordinea valorii catalizatorului se află Ford F-250. Acesta costă 2.804 de dolari.
Pe locul cinci se află Ford Mustang, cu un catalizator a cărui preț ajunge la 1.500 de dolari, o cifră relativ modestă în comparație primele patru locuri.
Prețul mediu al unui convertor catalitic variază între 800 și 1200 de dolari, în funcție de marca și modelul vehiculului. În general, cu cât motorul este mai mare, cu atât catalizatorul este mai scump.
Rețineți că aceste prețuri includ doar costul unității piesei în sine. Alte piese precum și manopera se pot adăuga la costul total al reparației dacă aveți un catalizator defect sau furat.