Fiind o mașină accesibilă pentru mai toate buzunarele, Dacia Logan este unul dintre cele mai înmatriculate modele din România de-a lungul anilor. Ca toate celelalte modele din gama constructorului român, și Logan este o mașină fiabilă și suficient de capabilă pentru costul pe care îl are. Chiar și așa însă, este de la sine înțeles că nu este o mașină care să funcționeze perfect pentru totdeauna.
Există anumite problemele de ordin tehnic care apar frecvent în rândul modelelor Dacia Logan. Fie că ai deja această mașină, fie că te gândești să ți-o cumperi în viitorul apropiat, este bine să știi care sunt aceste probleme pentru a nu te speria atunci când apar.
Știm cu toții care este starea drumurilor din țara noastră. Cele mai multe probleme la direcție apar din cauza calității precare a drumurilor pe care se deplasează mașinile. Nu sunt însă chiar puțini șoferii care s-au plâns de astfel de probleme la Dacia Logan chiar dacă au avut grijă să conducă cât mai atent și să evite gropile. Astfel, într-o vreme, bielele de direcție ajunseseră să fie considerate cele mai cumpărate “consumabile” pentru o Dacia Logan.
Sonda Lambda este, de fapt, un senzor care măsoară nivelul de oxigen din gazele evacuate. Senzorul este foarte important pentru funcționarea optimă a catalizatorului, fără acesta el neputandu-și efectua activitatea sa obișnuită de curățare. Nu sunt puțini proprietarii de Dacia Logan care s-au plâns pe forumurile de specialitate cu referire la această problemă, drept pentru care este recomandat să verifici sonda Lambda la fiecare 30.000 de kilometri parcurși sau la fiecare 2 – 3 ani de funcționare a mașinii.
Nu, nu ți se vor strica farurile, nu aceasta trebuie să fie grija ta. Însă, calitatea acestora nu este cea mai bună în cazul modelelor Dacia Logan, drept pentru care lumina pe care o emană va scădea mult în intensitate cu timpul. Și asta pentru că plasticul exterior folosit de cei de la Dacia se mătuiește destul de repede.
Dacă ai o Dacia Logan diesel, trebuie să știi că în timp pot apărea probleme la această pompă de înaltă presiune. Din cauza impurităților regăsite în motorină și din cauza cantității prea mari de apă din motorină, pompa de înaltă presiune ajunge în situația de a se suprasolicita. Pentru a amână cât mai mult această problemă, este recomandată o grijă specială asupra filtrului de motorină.