Cele mai fiabile motoare diesel produse vreodată. Vor ține mai mult decât caroseria mașinii

Publicat: 09 03. 2023, 08:39
Actualizat: 09 03. 2023, 08:45

Motorul diesel pare că va ajunge la final de eră. Acestea sunt cele mai fiabile motoare pe motorină din industria auto. Propulsoare care vor rezista sute de mii de kilometri.

Chiar dacă tehnologia avansează, iar industria auto se îndreaptă într-o altă direcție, motoarele diesel încă nu au murit. Cu toate acestea, din cauza tuturor normelor moderne de poluare și a sistemelor necesare pentru gestionarea emisiilor, au început să piardă din fiabilitate.

Am creat o listă cu cele mai fiabile motoare pe motorină care au fost folosite în industria auto cu ajutorul datelor furnizate de Autovit.ro și Autospruce.com. Nu există o ordine prestabilită, acesta nefiind un clasament.

BMW M57

Motorul M57 de la BMW se numără printre cele mai rezistente propulsoare pe motorină. Unitatea cu șase cilindri în linie a fost produsă între 1998 și 2010, fiind montată pe mai multe modele BMW, dar și pe Land Rover Range Rover. Motorul avea capacități cuprinse într 2,5 și 3,0 litri, dezvoltând puteri cuprinse între 150 și 286 CP. Motorul BMW M57 poate rezista chiar și peste 500.000 km.

Mercedes-Benz OM611

Continuăm tot cu un producător german, anume Mercedes-Benz, care era cunoscut pentru fiabilitatea de care dădeau dovadă mașinile sale. Putem să ne aducem minte de Mercedes-Benz W123 „Cobra”, modele care puteau parcurge milioane de kilometri.

Motorul OM611 măsoară 2,1 litri, fiind un propulsor ceva mai modern, iar problemele de care suferă sunt minime, de obicei apar la mașinile cu rulaj mare și afectează injectoarele sau pompa de combustibil. Poate fi întâlnit pe vehicule precum Clasa C sau Sprinter.

PSA 2.0 HDI

Nici francezii nu sunt mai prejos, mai ales când vine vorba de motorul de 2,o litri produs de grupul PSA. Montat pe o sumedenie de mașini, de la Citroen și Peugeot, la Ford și Volvo, acest motor este adesea considerat a fi unul dintre cele mai fiabile motoare diesel common rail. Motorul 2.0 HDi este dotat cu filtru de particule, iar primele unități dezvoltau o putere cuprinsă între 90 și 109 cai putere, mărită ulterior la 136-180 de cai putere.

Volvo 2,4 D5

În 2001, Volvo a început să-și producă propriul motor diesel, după ani întregi în care a utilizat propulsoare pe motorină de la Volkswagen. Motorul cu cinci cilindri de 2.401 cmc a marcat începutul familiei D5. De-a lungul timpului, designul motorului a tot evoluat. Cea de a doua generație a fost prezentată în 2005, iar a treia în 2009. Primul motor cu o capacitate de 2.401 cmc, care oferea 163 CP și 340 Nm sau 130 CP și 280 Nm, a fost considerat cel mai rezistent. Aceste motoare pot atinge și 700.000 km fără probleme majore și poate fi găsit pe modele precum XC90, XC70, V70, S60 sau S80.

Volkswagen 1.9 TDI

Cred că bătrânul 1.9 TDI nu mai are nevoie de introducere. Considerat de mulți cel mai bun motor diesel produs de grupul VAG, a făcut carieră pe o mulțime de modele din grup. Motorul a fost conceput de inginerul Ferdinand Piech și este foarte fiabil datorită sistemului ingenios al pompei de injecție, care determină un consum de combustibil redus. Este unul dintre cele mai folosite propulsoare ale grupului VAG și rezistă fără probleme unui rulaj de peste 500.000 de kilometri.