Cele mai dezamăgitoare mașini din 2022
2022 a fost un an al inovațiilor în piața auto, mai ales când vine vorba de mașinile pe propulsii alternative, precum cele pe hidrogen și electrice pe baterii. Au ieșit în evidență Ford Bronco Raptor, GMC Hummer EV și Jeep Grand Wagoneer, deși alte modele s-au clasat detașat pe lista dezamăgirilor din piața automotive din SUA, deși unele dintre modelele enumerate și-au făcut apariția și pe șoselele din Europa, scrie Carscoops.com.
Primul exemplu al dezamăgirilor anului care tocmai se încheie este Toyota bZ4X, dar și concurența sa, Subaru Solterra. Niciunul dintre modele nu a adunat fani sau admiratori după lansarea sa. Prezentat ca fiind prima incursiune a mărcilor japoneze în rândul vehiculelor electrice, Solterra și bZ4X păreau să plece cu frâna de mână trasă chiar de la porțile uzinelor.
Atât de bune încât au vrut să cumpere mașinile înapoi de la clienți!?
În primul rând, clienților li s-a spus că s-ar putea să nu se încarce rapid atunci când își face debutul vremea rece. Apoi la nici două luni de la lansarea oficială, constructorul japonez a fost nevoit să ia decizia de a rechema bZ4X în service din cauza unei probleme tehnice ce ar fi putut dus la desprinderea roților în mers.
Potrivit informațiilor de la acea vreme, problema ar fi fost cauzată de un șurub de la rulmenți, care se putea slăbi la frânări bruște. Găsirea unei soluții la această problemă a durat atât de mult încât Toyota s-a oferit să cumpere mașinile înapoi de la clienți.
Ținând cont de faptul că Solterra este, practic, aceeași mașină, și cei de la Subaru au fost nevoiți în urmă cu trei luni să recheme în service aproximativ 2.600 de exemplare. Odată cu soluționarea acestei probleme, și producția lui Subaru Solterra va fi reluată cât se poate de curând.
Alte mărci care ocupă locuri fruntașe pe lista dezamăgirilor din 2022 sunt Hyundai și Ford. Hyundai Santa Cruz a părut o victorie potențial uriașă pentru Hyundai, scrie carscoops. Apoi, Ford Maverick a apărut cu o economie de combustibil mai bună și un preț mai mic, dar nu a fost ușor pentru dealeri să ceară un preț competitiv.
Apoi vine Volkswagen ID Buzz, pentru care compania încă nu a anunțat prețurile sau specificațiile pentru versiunea din SUA, dar în Germania nu este o mașină ieftină, prețul începând de la 64.581 euro.