Cele mai complicate noduri rutiere din România. Șoferii se încurcă și ajung pe contrasens
Există o explicație pentru care în ultima perioadă au fost raportate numeroase cazuri ale unor șoferi care au ajuns să circule pe contrasens pe Autostrada Transilvania.
Un jurnalist din Cluj-Napoca, Cristian Popa, îi acuză pe cei care au proiectat nodurile de acces spre și dinspre Autostrada Transilvania în județul Cluj.
”De fiecare dată când utilizez Autostrada Transilvania mă enervez gândindu-mă că rezultatul e ca și când le ceri părinților o bicicletă roșie și ei îți iau o trotinetă verde. Acesta a fost „cadoul” capitalei pentru Transilvania: un lucru făcut prost, cu o utilitate limitată și care să nu se termine niciodată, dacă se poate.
Într-o postare pe Facebook, preluată de Foaia Transilvania, jurnalistul spune, mai în glumă, mai în serios, că, cel mai probabil, proiectantul a încercat “să bată recordul de asfalt și beton folosit pentru a o lua la dreapta și la stânga de pe două drumuri care se intersectează.”
“De la nivelul solului se văd niște preselectări în care, în 100 m (v. captura), trebuie să schimbi, în viteză, 3 benzi, asta în timp ce pe toate celelalte se presupune că circulă mașini care schimbă direcția. Nu mai zic de semnalizarea execrabilă – prost plasată și vizibilă doar în ultima clipă”, susține Cristian Popa.
Mulți șoferi ajung pe contrasens din cauza unor noduri rutiere dificile
Aceasta este și explicația pentru care mulți șoferi ajung să circule pe contrasens. “Nu din cauza șoferilor, ci pentru că e atât de prost proiectată încât acestea sunt foarte posibile, ori la proiectarea unei autostrăzi e obligatoriu să faci imposibilă intrarea din greșeală, fără intenție pe sensul opus.”
În urmă cu un an, un șofer a filmat o altă mașină deplasându-se în aceeași direcție, dar pe celălalt sens. Imaginile arătau cum conducătorul auto circula cu viteză, convinsă că rulează pe sensul corect.