SUV-urile, cu masa lor mare și dinamica greoaie, pun probleme deosebite pentru producătorii de anvelope, în special în cazul celor de iarnă. Iată care sunt cele mai bune anvelope de iarnă pentru SUV-uri în 2021, într-un test cu dimensiunea 235/55 R18.
Potrivit specialiștilor, tracțiunea unei anvelope de vară pe zăpadă este de numai 20% din cea a unor anvelope de iarnă mediocre. Direcționarea laterală este atât de slabă, încât SUV-urile grele vor aluneca pur și simplu în șanț la cea mai mică schimbare de direcție. De aceea, montarea anvelopelor de iarnă este obligatorie în condiții de iarnă, și recomandată la temperaturi sub 7 grade Celsius indiferent dacă a nins sau nu.
În cazul SUV-urilor din clasa medie, trecerea la anvelope de iarnă poate pune probleme deosebite. Din cauza masei mari a acestor mașini, putem considera că un SUV pe anvelope de iarnă este la fel pregătit ca și un sedan pe anvelope allseason. Chiar dacă anvelopele de iarnă asigură performanțe bune pe zăpadă și gheață, când vine vorba de asfalt uscat sau ud situația se schimbă radical.
Asta deoarece anvelopele de iarnă au o compoziție moale, iar profilul benzii de rulare este format din până la 2.000 de lamele care ajută la aderența pe gheață și zăpadă. Pe carosabil uscat, însă, acestea reprezintă o problemă pentru masa mare a unui SUV, fapt relevat de testele de manevrabilitate și frânare pe asfalt uscat.
În test, aproape toate anvelopele de iarnă au avut un caracter subvirator pe pista uscată în proba de manevrabilitate. La fel se întâmplă și în cazul probelor de frânare pe uscat, unde pneurile de iarnă arată slăbiciuni. Iată care sunt cele mai bune anvelope de iarnă cu dimensiunea 235/55 R18 în testul Auto Bild, atunci când sunt montate pe un SUV cu masă mare.
Locul 1: Goodyear UltraGrip Performance+ SUV
Puncte tari: Profil nou de iarnă cu cele mai bune caracteristici de rulare pe piste ude și acoperite cu zăpadă, comportament de direcționare precis, comportament dinamic pe pista udă, distanțe de frânare scurte pe carosabil ud. Puncte slabe: Confort de rulare mediocru.
Locul 1: Michelin Pilot Alpin 5 SUV
Puncte tari: Regele iernii, cu cele mai bune caracteristici pe zăpadă și gheață, manevrabilitate stabilă pe pista udă și uscată, rezerve bune de siguranță la acvaplanare, zgomot de rulare redus. Puncte slabe: Preț de achiziție ridicat.
Locul 3: Brodgestone Blizzak LM 005
Puncte tari: Anvelope premium cu performanțe excelente în toate condițiile meteo, cele mai bune rezerve de siguranță la acvaplanare, manevrabilitate precisă pe pista udă și uscată. Puncte slabe: Distanțe de frânare ușor mărite pe carosabil uscat.
Locul 4: Vredestein Wintrac Pro
Puncte tari: Pneu specializat de iarnă cu performanțe bune pe carosabil ud și pe zăpadă, distanțe de frânare scurte pe zăpadă și pista udă, nivel ridicat de siguranță la acvaplanare, preț accesibil. Puncte slabe: Distanțe de frânare ușor mărite pe carosabil uscat.
Locul 5: Continental WinterContact TS 850 P
Puncte tari: Calități polivalente cu rezultate bune pe zăpadă, manevrabilitate stabilă pe carosabil ud și uscat, rezistență redusă la rulare. Puncte slabe: Distanțe de frânare ușor mărite pe carosabil uscat, preț ridicat.
Locul 5: Hankook Winter i*cept evo 3 X
Puncte tari: Potențial ridicat indiferent de condițiile meteo, distanțe de frânare scurte pe pista udă și pe zăpadă, manevrabilitate stabilă pe carosabil ud și uscat. Puncte slabe: Confort de rulare moderat, rezistență mărită la rulare.
Pe locurile următoare s-a clasat, în ordine: Toyo Snowprox S954 SUV, Nokian WR SUV 4, Falken Eurowinter HS01 SUV și Tristar Snowpower UHP.