Cele mai atipice portiere folosite vreodată
La proiectarea unei maşini există multe motive pentru a păstra designul uşilor cât mai simplu posibil. Eficienta dovedită în decursul anilor a uşilor normale ne fac să credem că domeniul acesta nu mai are nevoie de îmbunătăţiri. Greşit, spune Internetul. Iată zece exemple care ne deovedesc că portierele convenţionale nu sunt suficient de bune pentru toată lumea.
1. Uşi tip fluture
Lansate odată cu modelul McLaren SLR V8 de 618 CP, uşile tip fluture sunt spectaculoase şi ne duc cu gândul la Lamborghini. Diferenşa este dată de faptul că uşile de la Lamborghini rămân paralele cu liniile laterale, iar uşile fluture vin spre exterior.
2. Uşi cu scaune incorporate
Acest tip de uşi au fost lansate odată cu prezentarea modelului Peugeot EX1 Concept. EX1 era o maşină electrică cu două motoare care oferă 340 de CP şi 480 Nm.
3. Uşi Suicide
Aceste tipuri de portiere se deschid în sensul opus ale celor normale, pivotul fiind montat în partea stangă. Se numesc suicide pentru că, în era în care centurile erau un moft şi nu exista obligativitatea purtării lor, deschiderea accidentală în mers ar fi fi putut duce la căderea pasagerului din spate. Într-o maşină cu uşi clasice, aerul împinge portiera înspre maşină, în timp ce în cazul acestor uşi ar fi ajutat la deschiderea lor completă.
4. Uşa frontală
Ideea de a avea o maşină cu o uşă frontală a fost lansată odată cu modelul BMW Isetta. Trebuie să recunoaştem că această invenţie este cam inutilă, atât din punct de vedere practic, cât şi estetic.
Citeşte şi Blasfemie sau… aşa arată viitorul? Aşa arată dubele Bugatti şi Porsche
Citeşte şi Modificarea tarifelor RCA
5. Uşi interioare glisante pe lateral
Acesta este un sistem destul de interesant, dar rar întâlnit pe modelele simple de maşini. Exclusivistul Kaiser Darrin este cel mai cunoscut model cu un astfel de sistem de uşi.
6. Uşi interioare glisante pe vertical
La fel ca Kaiser Darrin, BMW Z1 are uşi glisante, doar că acestea funcţionează pe verticală, pragurile fiind concepute pentru a ascunde părţile din care este formată uşa.
7. Uşi foarfecă/lambo-doors
După cum era lesne de înţeles Lamborghini este cea care a popularizat acest sistem de prindere a uşilor. Deschiderea uşii se face pe verticală, pivotul este montat în punctul de întâlnire al uşii cu parbrizul.
8. Uşi tip copertină
9. Uşi rulante
Singurul model care avea un astfel de sistem de uşi este Lincoln Mark VIII. În clipul video de deasupra puteţi vedea modul inedit cum se închideau/deschideau, dar nu vrem să ne gândim la cât de greu se găsesc piesele de schimb pentru o astfel de uşă.
10. Uşi tip Gullwing
Punctul de prindere al acestui tip de uşi este amplasat pe tavanul maşinii, deasupra habitaclului, acoperişul fiind ranforsat temeinic pentru a suporta greutatea uşilor. Deşi pare exotic, acesta este un mecanism de deschidere destul de comun, Mercedes-Benz SLS fiind una dintre cele mai cunoscute maşinui cu uşi tip aripă de pescăruş.
Citeşte şi Au dat iama-n Dalai Lama. Mercedes gafează pe Instagram, şterge postarea şi-şi cere scuze
Citeşte şi Cui îi pasă de Passat? Noul 508 e provocare pentru nemţi
Citeşte şi Cifra octanică pe limba bunicii. Ce se întâmplă cu motorul dacă nu alimentezi corect
Citeşte şi Volkswagen Touareg 2019, primele imagini şi detalii despre motoare şi preţ