Cel mai vândut SUV din lume e şi cel mai rapid. Acul s-a oprit pe vitezometru la un nou record mondial
Dacă am fi început ştirea asta cu titlul “cel mai rapid Porsche din istorie” sau “AMG-ul care prinde 100 km/h în 3 secunde”, ar fi fost cam acelaşi lucru cu “dimineaţa e bine să bei cafea ca să ai energie toată ziua”. Sau poate ceva şi mai banal decât atât, cum ar fi “trebuie să bei 2 litri de apă pe zi”. Dar dacă am reformula un pic şi am mai înlocui în expresie “AMG” sau Porsche” cu “SUV”? Atunci, dimineaţa, cafeaua şi cei doi litri de apă devin brusc mult mai interesanţi.
Seven Valley Motorsport (un fel de 7 izvoare de cai putere că tot vam vorbit despre apă), este un atelier din Anglia care ia GT-R-urile aşa cum sunt ele făcute de Nissan cu dupradoză de energie şi le transformă în Godzille – chiar aşa cum le supranumesc ei. Imediat, porecla universală a GTR-urilor pregătite de liniuţe a devenit Godzilla.
Acum 4 ani a apărut prima Godzillă SUV. Tot de la Nissan – cel mai vândut SUV – Qashqai (Rogue / X-Trail – 815.000 unităţi în 2017). Maşina avea fix motorul de GT-R, urcat în 1.100 de cai putere şi un pic peste 1.000Nm cuplu. Acum a venit vremea unei evoluţii. Iar când vrei să arăţi că te pricepi la mecanică poate chiar mai bine decât producătorul, duci maşina la un prag de putere cu un 2 şi 3 de 0. Da, fix 2.000 de cai putere are noul Qashqai SVM (Seven Valley Motorsport).
Conform Motor1, maşina a fost burduşită cu cai ca să întreacă recordul de viteză maximă stabilit de Toyota Land Cruiser, cu 2.000 de cai – alt proiect scăpat de sub controlul firescului. LC-ul atinge 370 km/h.
Astfel, cu ăia 2.000 de cai dintr-un un nou pachet de turbine, Qashqai R 2018 atinge 382 km/h. Sincer, e de 3 ori viteza permisă pe autostradă. Imaginaţi-vă cât de rapidă e maşina. Nissan mai are Juke într-un proiect motorsport de supermare putere – 600 de cai din acelaşi V6 de 3.8 litri. Deci avem încă o dovadă că acest motor este unul dintre preferatele companiilor aftermarket când vor să sară mult calul putere.
Nissan Qashqai SVM 2000 de cai (galerie foto)
Autor Alexandru Banu