Porsche Taycan și Tesla Model S au dat cărțile pe față. Se bat de la distanță pentru supremația în segmentul mașinilor electrice de lux cu natură sportivă. Între timp, Audi lucrează în liniște la ceea ce poate fi cel mai spectaculos model al său de până acum: Audi E-Tron GT.
Conceptul Audi E-Tron GT a fost dezvăluit în noiembrie 2018, la Salonul Auto de la Los Angeles și și-a făcut deja debutul pe marile ecrane, fiind mașina lui Iron Man în blockbuster-ul “Avengers: Endgame”. Cu proporții asemănătoare cu cele ale lui Audi A7 Sportback, E-Tron GT primește o abordare mai sportivă.
Cu 4,96 metri în lungime, 1,96 metri în lățime și 1,38 metri în înălțime, E-Tron GT, viitor rival pentru Porsche Taycan și Tesla Model S, va fi construit chiar pe platforma preluată de prima electrică din istoria Porsche. J1 este una dintre cele trei platforme pe care Grupul Volkswagen le-a rezervat mașinilor electrice, alături de C-BEV, folosită pentru SUV-ul Audi E-Tron și de MEB, folosită pentru familia ID, de SEAT el-Born și de Skoda Vision iV.
Audi trece în contul modelului o autonomie de peste 400 de kilometri, asigurată de o baterie litiu-ion cu o capacitate de peste 90 kWh, amplasată între cele două punți. Autonomia este comparabilă cu aceea promisă de Porsche pentru Taycan Turbo S (413 kilometri).
Două motoare electrice, câte unul pe fiecare dintre punți, dezvoltă împreună 590 de cai putere și îi asigură GT-ului electric tracțiune integrală.
Rivalul de la Porsche, în versiune Turbo S, se laudă cu 625 de cai putere. Mașina ar trebui să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde și de la 0 la 200 km/h în puțin peste 12 secunde. Viteza maximă va fi limitată la 240 km/h.
Rivalul Porsche Taycan Turbo S are nevoie de doar 2,8 secunde pentru a ajunge de pe loc la 100 km/h.
Constructorul din Ingolstadt anunță că modelul de serie va primi și funcții de rulare autonomă nivelul 3.
E-Tron GT este programat să intre în producție la sfârșitul anului 2020, iar primii clienți își vor primi mașina comandată începând cu primăvara anului 2021.