Cel mai scump ARO scos la vânzare pe OLX costă 12.000 de euro și arată de parcă a ieșit ieri pe porțile uzinei. În realitate, mașina este construită în urmă cu aproape 40 de ani.
Acest ARO 243 vopsit turcoaz, a fost recondiționat recent. Caroseria nu a avut nevoie de intervenții majore, pentru că nu fusese atacată de rugină. Vânzătorul susține că totul este original. Inclusiv anvelopele! Și interiorul arată acum ca nou. A primit o mochetă nouă, iar scaunele sunt îmbrăcate în piele neagră.
Deja înscris ca mașină istorică, modelul scos la vânzare pe OLX a fost – scrie în anunț – desfăcut până la ultimul șurub, inclusiv motorul construit la Câmpulung. “Pornește la sfert de cheie!”, îl laudă proprietarul.
Doar 6.000 de kilometri a parcurs mașina care, începând cu 1990, și-a petrecut viața în garaj, fiind folosită doar ocazional.
Vânzătorul cere 12.000 de euro pe mașina cu motor de 2.400 cm3, cuplat la o transmisie manuală, și spune că prețul pentru modelul unicat este ușor negociabil. Ba chiar acceptă și schimburi. “Este pentru cunoscători, nu pentru habarniști”, scrie acesta în anunț.
Uzina de la Câmpulung a demarat producția Seriei 24 în anul 1972, având ca punct de plecare FIAT Campagnola, un vehicul militar spartan produs în Italia începând cu 1951.
Versiunea ARO 243 avea trei uși și o caroserie complet închisă în partea din spate, iar geamurile erau oferite opțional. Modelul putea fi configurat cu opt locuri sau cu un perete despărțitor, care ar fi separat cabina de spațiul rezervat bagajelor.
GALERIE FOTO – Așa arată ARO care i-a aparținut lui Nicolae Ceaușescu
Elemente speciale la ARO 243 în anii ’70 erau farurile rotunde, diferite de cele dreptunghiulare folosite pentru celelalte versiuni sau de blocurile optice duble ale versiunii 244. Un astfel de ARO 244, cu șase locuri și cu dotări ultra-moderne, a fost și mașina de protocol a dictatorului Nicolae Ceaușescu. ARO-ul prezidențial a fost testat recent de Roxana Ciuhulescu.