Cel mai puternic și mai rapid Porsche din istorie. Noul Taycan Turbo GT debutează cu până la 1.100 CP – GALERIE FOTO

Autor: Ionuț Vîlciu 11 mart. 2024 Știri auto

Porsche a prezentat cel mai puternic Taycan de serie. Noul Taycan Turbo GT dispune de până la 1.100 CP și a doborât recorduri pe circuitele Laguna Seca și Nurburgring.

Porsche extinde gama de modele electrice cu ajutorul noilor Taycan Turbo GT și Taycan Turbo GT cu pachet Weissach. Acesta din urmă este construit pentru pistă și renunță la scaunele din spate în favoarea unui raport putere-greutate și mai bun.

Porsche Taycan Turbo GT intră în forță pe piața mașinilor electrice. Noul model nici măcar nu este disponibil pe piață, deocamdată, dar deja a stabilit recorduri importante. Taycan Turbo GT cu pachet Weissach a câștigat titlul de cea mai rapidă mașină electrică de serie la Weathertech Raceway Laguna Seca, în California, pe 23 februarie 2024. Cu un timp de 1:27,87 de minute, pilotul de dezvoltare Porsche, Lars Kern, a stabilit un tur mai rapid decât orice alt șofer cu o mașină electrică omologată pentru drumurile publice.

Nu cu mult înainte, o versiune de pre-producție a aceluiași model a stabilit un nou record de pe Nurburgring. Kern a înregistrat un timp pe tur de 7:07.55 de minute pe Nordschleife. Acest timp oficial pe tur este cu 26 de secunde mai rapid decât a înregistrat Kern pentru ultimul său tur record într-un Taycan Turbo S Sport echipat cu pachetul de performanță. Astfel, Taycan Turbo GT devine cea mai rapidă mașină cu 4 uși pe Nurburgring.

Porsche Taycan Turbo GT este cea mai rapidă versiune a modelului electric german

Taycan Turbo GT poate fi recunoscut ușor prin bara față nouă, mai agresivă, prin elementele exterioare realizate din fibră de carbon, prin jantele specifice de 21 de inch, dar mai ales prin noul spoiler spate activ. Acesta contribuie la o mai bună eficiență aerodinamică este mult mai evident decât pe un Taycan obișnuit. De asemenea, frânele ceramice sunt echipament standard pentru Turbo GT. Grație frânelor și a celorlalte componente din fibră de carbon, Taycan Turbo GT este cu 75 kg mai ușor decât un Taycan Turbo S.

Din fibră de carbon sunt realizate și scaunele scoică pe care le regăsim la interiorul noului Porsche Taycan Turbo GT, care sunt tapițate cu piele neagră și microfibră pe centru. Aceeași microfibră poate fi întâlnită și pe volan. Cei ce își doresc un Porsche Taycan Turbo GT și mai capabil pe circuit pot bifa pachetul Weissach. Acesta include și mai multe elemente aerodinamice pentru exterior, printre care se numără un deflector de aer pe dedesubt, dar și un eleron fix pentru partea din spate, care poate genera până la 220 kg de apăsare pe puntea spate. Pachetul Weissach elimină bancheta spate și o înlocuiește cu o cușcă de protecție. De asemenea, echipamentele care nu sunt necesare, cum ar fi boxele spate, au fost eliminate. Astfel, Taycan Turbo GT Weissach Package este cu 70 de kilograme mai ușor decât Taycan Turbo GT.

Taycan Turbo GT dispune de până la 1.100 CP

Nu contează dacă alegi sau nu pachetul Weissach, noul Porsche Taycan Turbo GT oferă 789 CP. Funcția Launch Control crește această valoare până la 1.019 CP, sau până la 1.100 CP pentru un interval de 2 secunde. Porsche anunță un cuplu maxim de 1.340 Nm și o autonomie de 555 de kilometri cu o singură încărcare.

Date fiind aceste cifre de putere, Noul Taycan Turbo GT atinge 100 de km/h în doar 2,3 secunde (2.2 secunde dacă este bifat pachetul Weissach). Viteza maximă, în cazul lui Taycan Turbo GT echipat cu Weissach Package, este de 305 km/h.

Porsche anunță că livrările noului Taycan Turbo GT sunt programate pentru primăvara acestui an.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Porsche


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide