Pagani a dezvăluit cel mai puternic model din istoria sa. Huayra Evo R folosește un motor V12 cu 900 CP și are o caroserie dusă la extrem.
Fondatorul companiei, Horacio Pagani, spune că s-a inspirat din două tipuri de mașini de curse când a conceput noul Huayra R Evo. Ideea de a crea o nouă iterație a mașinii i-a venit în timpul unei etape de IndyCar, unde a fost captivat de parbrizele aerodinamice ale monoposturilor. Acest lucru a stârnit ideea de a dezvolta o versiune „open top” a propriului său supercar.
Rezultatul este un nou model cu performanțe apropiate de cele ale mașinilor ce concurează în clasa Prototype 2 la Le Mans, care oferă mai multă putere, mai mult sunet, mai multă apăsare aerodinamică și mai multă performanță proprietarilor care vor lua parte la programul Arte in Pista organizat de Pagani.
Mașina păstrează faimosul motor V12 de 6.0 litri, supraalimentat cu două turbine, dar primește câteva modificări, precum un nou ECU, o nouă galerie de admisie și noi arbori cu came. Cu ajutorul acestor modificări, motorul dezvoltă acum 900 CP și 770 Nm, făcând din Huayra Evo R cel mai puternic Pagani din istorie. În plus, motorul V12 poate acum să se tureze până la 9.200 RPM, trimițându-și puterea către roțile spate printr-o transmisie secvențială cu șase trepte.
Motorul este acum învelit într-o nouă caroserie de tip „long tail”, care este cu aproximativ 19 centimetri mai lungă decât cea a vechiului Pagani Huayra R, iar mașina este acum cu 21% mai eficientă din punct de vedere aerodinamic.
În plus, nouă formă și celelalte modificări au rezultat într-o creștere cu 45% a forței de apăsare. În modul Track, hypercarul dezvoltă mai multă forță aerodinamică la 320 km/h decât masa proprie. Având în vedere că Huayra R Evo are o greutate proprie de 1.060 kg, vorbim despre un nivel substanțial de apăsare la sol.
Un alt aspect interesant este acela că designul caroseriei este atât de ingenios încât mașina generează cel mai înalt nivel de forță aerodinamică atunci când plafonul este îndepărtat. Pagani susține că Huayra R Evo produce cu 5% mai multă forță de apăsare în modul open-top comparativ cu modul închis.
Prețurile pentru mașină nu au fost dezvăluite și nici numerele în care va fi produsă, dar Pagani spune că cei care vor cumpăra un exemplar vor participa la clubul Arte in Pista și vor avea șansa de a-și conduce mașinile pe unele dintre pistele de top ale lumii.
VIDEO