Conley Stinger 609 e cel mai mic motor V8 cu compresor mecanic care a intrat vreodată în producţia de serie.
Propulsorul are doar 0,1 litri sau 100 cmc şi dezvoltă, în varianta fără compresor mecanic, 5,5 cai putere la 9.500 de rotaţii pe minut. În varianta cu compresor mecanic, puterea urcă la 9 cai putere, ceea ce ar trebui să fie suficient pentru un mini dragster.
Dimensiunile exterioare ale motorului sunt de doar 35,5 cm lungime x 15,2 cm lăţime x 21 cm înălţime, iar greutatea este de 5,1 kg, ceea ce înseamnă că, dacă este nevoie, poate fi luat în mâini şi cărat oriunde.
Chiar dacă e mic, atunci când e montat pe un şasiu de dragster de dimensiuni similare, motoraşul poate propulsa maşina până la o viteză maximă de peste 160 km/h.
Preţul pentru această jucărie? Un motor standard, aspirat natural, costă 5.695 de dolari americani. Pentru aceşti bani, propulsorul vine cu electromotor, pompă de apă, filtru de ulei şi tot ce mai trebuie ca să pornească la prima cheie.
Compresorul mecanic costă 1.695 de dolari, iar alte opţiuni precum vopsirea capacelor supapelor sau galerii de evacuare din oţel inoxidabil vor îngreuna, şi ele, nota de plată. În total, un motoraş „full options” ajunge la 8.535 de dolari. Bineînţeles, la preţurile de mai sus se adaugă şi costul transportului din Statele Unite ale Americii.
Video: