Vestea că Mercedes-Benz A-Class urmează să primească de la Renault motorul 1.5 dCi nu prea i-a entuziasmat pe fanii mărcii germane, deşi mişcarea este lăudabilă, din moment ce dieselul francezilor este unul dintre cele mai apreciate în categoria sa de cilindree şi putere.
Acum, nemţii continuă strategia de downsizing şi sub capota modelului de clasă medie Mercedes-Benz C-Class, care va renunţa la serviciile motorului de 1,8 litri în favoarea unuia de 1,6 litri, acelaşi montat şi pe A-Class sau B-Class. Pe C-Class, motorul a suferit mici modificări, deoarece este montat longitudinal, nu transversal, ca pe modelele mai mici.
Motorul de 1,6 litri va fi oferit în două versiuni de putere: pe C180 va avea 122 CP/5.000 rpm şi un cuplu maxim de 200 Nm/ 1.250 rpm, iar pe C200 puterea va fi de 156 CP, în timp ce cuplul maxim se va cifra la 250 Nm. Pe ambele versiuni va fi disponibilă o cutie manuală cu 6 trepte, dar şi una automată cu 7 trepte, iar consumurile şi emisiile CO2 se anunţă foarte competitive în segmentul berlinelor premium de clasă medie.
Practic, noua versiune Mercedes-Benz C180, cu acest propulsor de 1,6 litri, va intra în concurenţă directă cu Audi A4 1.8 TFSI (120 CP) şi cu viitoarea versiune BMW 316i (136 CP), dar preţurile le vom afla, cel mai probabil, cu ocazia Salonului Auto Paris 2012.