Cel mai mare focar de Covid din China din ultimii 2 ani închide fabricile Toyota și VW
Producătorii de automobile din China sunt forțați să întrerupă din nou producția, deoarece țara se confruntă cu cel mai mare focar de Covid-19 din ultimii doi ani. Fabricile au fost oprite temporar atât de Volkswagen, cât și de Toyota, precum și de furnizorii acestora.
În primele luni din 2022, China a raportat mai multe cazuri de Covid-19 decât a avut în tot anul 2021, potrivit Reuters, ceea ce duce la înăsprirea restricțiilor în mai multe provincii și orașe.
China are un obiectiv de toleranță zero pentru a opri pandemia cât mai repede posibil.
Se închid din nou fabricile în orașe din China
Acest lucru a făcut ca fabricile din toată țara să întrerupă producția. Toyota și Volkswagen au oprit producția la uzinele din Changchun. Doar în orașul Tianjin, uzina Toyota funcționează normal.
Foxconn, care lucrează cu Stellantis și Apple, a fost nevoită să închidă operațiunile din Shenzen pentru câteva zile.
Companiile avertizează că impactul acestor opriri va fi mai mare, deoarece fabricile erau deja în urmă cu volumele de producție.
Cel puțin unul dintre porturile majore ale Chinei va funcționa la capacitate maximă, deși două companii care au depozite acolo au spus că vor suspenda temporar operațiunile.
Preocupările legate de lanțul de aprovizionare sunt deosebit de mari pentru producătorii de automobile în acest an. După ce au depășit opririle de lucru din 2020 din cauza pandemiei și problemele apărute în lanțul de aprovizionare în 2021, aceștia se confruntă acum cu noi întreruperi de aprovizionare nu doar din cauza acestui ultim val de pandemie, ci și din cauza invaziei Rusiei in Ucraina, care ar putea duce la o nouă penurie de cipuri de semiconductori.
O companie din China va produce baterii pentru mașini electrice cu o autonomie de 1.000 km în 2024. Producătorul chinez de baterii Envision AESC intenționează să înceapă producția de baterii.