Cel mai ieftin Duster vs. cel mai scump. Ce primești în plus de la Dacia pentru 12.000 de Euro
Am comparat cel mai ieftin Duster pe care îl poți cumpăra de la Dacia, cu cel mai scump Duster aflat în ofertă, care are absolut toate dotările oferite de fabrica de la Mioveni. Iată ce primești dacă plătești 12.000 de euro în plus.
Dacia Duster este printre cele apreciate modele produse la uzina de la Mioveni și se află în Top 10 cele mai bine vândute mașini din Europa în primele 6 luni ale anului 2023. Raportul preț-calitate a adus acest SUV în atenția tuturor celor care vor o mașină decentă, dar nu prea scumpă. Asta dacă nu alegi o versiune premium, care să includă toate opțiunile oferite de Dacia. Fiindcă atunci prețul va crește cu aproape 12.000 de euro.
Cât costă cel mai ieftin Duster
În oferta Dacia, cel mai ieftin Duster vine echipat cu un motor pe benzină de 3 cilindri în linie ECO G 100 și GPL. Acesta are o putere de 90 Cp și un cuplu maxim de 170 Nm, având tracțiune doar pe față. Cutie de viteză manuală, cu 6 rapoarte, normă de poluare Euro 6 și un consum mixt de 7,8 l/100km.
Singura culoare din pachetul de bază este ”Arctic White”, adică alb. Pentru celelalte culori Dacia cere un cost suplimentar de 460 Euro.
Principalele dotări pe care le are această versiune de bază a Dacia Duster sunt: carcase oglinzi cu aspect crom satinat, sistem de iluminare de tip LED pentru luminile de zi, ecran tactil de 8 inch, Bluetooth, USB, geamuri electrice față-spate, E.S.P. cu sistem de asistență a pornirii în rampă, cruise control, proiectoare ceață, asistență la parcarea cu spatele, sistem de monitorizare presiune pneuri, volan îmbrăcat în piele, aer condiționat cu reglare manuală, funcție ECO MODE, faruri cu aprindere automată.
Cine dorește, poate achiziționa în plus, pentru 450 de euro, Pachetul City Plus, care cuprinde o cameră video pentru asistența la parcarea cu spatele, media NAV, pachet hărți. Iar pentru alți 150 de euro, poate beneficia de scaune față încălzite. Alte 30 de opțiuni sunt disponibile, tot contra-cost, printre care cotieră față, suport pentru biciclete, scut, portbagaj de pavilion sau cameră de bord. Cei care le vor include pe toate, vor plăti în plus cel puțin 3.000 de euro.
Astfel, versiunea de bază Dacia Duster, fără nicio opțiune suplimentară, costă 17.900 de Euro.
Cât costă cel mai scump Duster
Cea mai scumpă versiune Duster este echipat cu un motor pe benzină de 150 Cp, cu 4 cilindri în linie, și tracțiune 4×4. Are sistem Start/stop, normă Euro 6 de poluare și dezvoltă un cuplu maxim de 250 Nm. Cutia de viteze este manuală, cu 6 rapoarte și ajunge la 100km/h în 10,4 secunde.
Are, printre altele, A.B.S., E.S.P., repartiție electronică a forței de frânare, asistare la frânarea de urgență, funcție antipatinaj, Hill Start Assist, geamuri spate și lunetă fumurii, antena tip „shark tail”, Media Nav, navigație, multiview camera, pachet hărți, cotieră centrală cu spațiu de depozitare, scaune față încălzite, card acces/demaraj cu funcția „maini libere”, avertizor pentru unghiul mort, ștergătoare și aer condiționat automat.
La acestea, dacă adăugăm toate extraopțiunile prezentate mai sus, transformăm acest Duster în cea mai scumpă mașină pe care Dacia o comercializează în prezent.
Prețul acestui Duster, complet echipat și cu toate dotările pe care Dacia le poate oferi, ajunge la 30.000 de euro.
Pentru ce plătești 12.000 de euro în plus
Așadar, o diferență de aproximativ 12.000 de euro între cel mai ieftin și cel mai scump Duster. Diferența de preț o face, în primul rând motorizarea. Opțiunea ieftină are doar tracțiune față și un motor mai mic, în timp de varianta de top are cel mai puternic motor cu care poate fi echipată o mașină produsă de Dacia.
O altă diferență o fac opțiunile suplimentare, care la varianta de bază se rezumă la doar câteva sisteme de siguranță la frânare. Versiunea cea mai dotată are, în schimb, majoritaea funcțiilor de control, siguranță și asistență la frânare și deplasare pe care le întâlnim pe SUV-urile de ultimă generație.
Și o altă diferență e făcută, desigur, de preferințele fiecărui cumpărător în ceea ce privește culoarea și designul exterior al mașinii, care pot crește prețul final cu peste 4.000 de euro.