Cel mai ieftin BMW Seria 3 de după 2010 pe care poți să-l cumperi acum de pe autovit
BMW Seria 3 este o mașină foarte prezentă în traficul din România.
Bavarezii se pare că au descoperit secretul succesului cu acest model. Mașina premium arată foarte bine, însă nu doar cu asta și-a convins publicul. Aspectul său este egalat și de calitațile dinamice foarte bune, materiale de calitate, dar și de fiabilitate, așa că nu e de mirare că modelul se vinde bine chiar și pe piața mașinilor la mâna a doua.
Acest BMW Seria 3 cu motor pe benzină, fabricat în 2010, cu 205.000 km la bord se vinde cu 4.000 de euro. Mașina are volan pe dreapta, tapițerie din piele, cutie de viteze manuală și pare a fi îngrijită, însă mai mult de atât nu știm despre mașină deoarece proprietarul nu a completat fișa de dotări completă.
Piese care ar putea ceda repede la o mașină pe benzină
În general, mașina pe benzină este considerată performantă întrucât este ușor de pornit și de manevrat, accelerația la plecarea de pe loc fiind punctul forte. Pe lângă părțile bune ar mai trebui să știți și care sunt piesele cele mai vulnerabile.
Bobina de inducţie este una din piesele care se strică des. Aceasta este un transformator de curent, care prelucrează curentul de joasă tensiune de 6V sau 12V în curent de înaltă tensiune. Dacă rezistenţa electrică a circuitului este mică, la turaţii mici ale motorului, curentul creşte şi are loc supraîncalzirea bobinei datorita efectului Joule.
Sonda lambda este un senzor care măsoară nivelul de oxigen din gazele evacuate. Maşinile moderne au două sonde lambda, una pusă pe galerie, iar o a două după catalizator. Acest senzor este foarte important pentru funcţionarea catalizatorului, care nu-şi poate efectua activitatea sa optimă de curăţare. Se recomandă verificarea sondei lambda la fiecare 30.000 de kilometri sau la fiecare 2-3 ani de funcţionare a maşinii şi înlocuirea sau curăţarea ei în cazul în care apar probleme de funcţionare.
O altă piesă care se poate defecta în timp este pompa de benzină. Aceasta are rolul de a absorbi benzina din rezervor si de a o trimite pe conductele de legătura cu carburatorul, rampa injectoarelor sau la bateria de filtre. Pompele de combustibil au și filtre de combustibil, care rețin impuritățile din rezervor.