Dictatorul libian Muammar Gaddafi se considera un doar un împătimit al maşinilor frumoase, dar şi un inovator al domeniului. Aşa că a construit o maşină, apoi a arătat-o lumii.
În 2009 a prezentat „Racheta Libiană”, denumită oficial Saroukh el-Jamahiriya, în cadrul unei conferinţe a Uniunii Africane organizate chiar de el, informează Autoblog.com
„Racheta libiană” avea o formă ciudată, botul şi spatele fiind o combinaţie între o rachetă şi un model japonez din anul 2025.
Încăpeau 5 persoane în ea, iar motorul era un V6 de 230 de cai-putere, însă sloganul sub care era promovată de dictator era „cea mai sigură maşină din lume”. Ce l-a făcut pe Gaddafi să treacă la design auto? Grija pentru cetăţeni, spune el, declarându-se alarmat de numărul mare de accidente de pe şoselele libiene.
„Liderul a petrecut multe ore din timpul său valoros căutând o soluţie eficientă”, declara un purtător de cuvânt al acestuia.
Cât de sigur era Racheta libiană? Nu ştie nimeni sigur, deoarece nu a fost supusă niciodată unui test independent.
Totuşi, era o maşină echipată cu airbag-uri, un „sistem electronic de apărare (nimeni nu ştia ce este)”, iar bara din faţă şi cea din spate ar fi absorbit mai eficient şocurile în caz de accident.
Acest prototip a fost construit de Tesco TS, o companie italiană, iar costul de fabricaţie s-a ridicat la 2,85 milioane de dolari.
Modelul urma să fie produs la o uzină din Tripoli, care urma să fie construită. Ce s-a întâmplat cu Gaddafi ştim, iar planurile pentru producţia de masă se pare că au murit o dată cu el.