Cea mai ieftină maşină electrică: Renault Twizy – 6.900 euro
Vă mai amintiţi de jucăria Renault Twizy, lansată la Salonul Auto Frankfurt 2009? Ei bine, iată că francezii se ţin de cuvânt şi vor introduce în serie acest vehicul electric, dar nu într-un viitor incert, ci chiar de la finalul lui 2011! Iar surprizele nu se încheie aici: preţul de bază pentru Europa este anunţat la, atenţie, 6.900 euro.
Ce avem de aceşti bani? Un „gândăcel” de oraş care pare rezultatul împerecherii dintre un scuter şi un smart… Are patru roţi, are două locuri, se strecoară pe oriunde graţie lungimii de numai 2,3 metri şi lăţimii de 1,13 metri, iar echipamentul minimalist asigură minimul de confort pentru deplasarea din punctul A în punctul B în metropolele aglomerate.
Faţă de conceptul iniţial, modelul de serie (prezentat la Paris 2010) are o configuraţie 1+1 locuri (în spatele şoferului fiind spaţiu la limită pentru încă un pasager, în rest acesta fiind destinat bagajelor). Twizy oferă o autonomie maximă de 115 km şi o putere de 9 CP, suficient pentru ca vehiculul să atingă o viteză de 75 km/h.
Revenind la preţ, anul trecut francezii se băteau cu pumnii în piept că vor fi primii care vor oferi pe piaţă o maşină electrică de doar 5.000 euro. La fel cum s-a întâmplat cu Loganul, care ar fi trebuit să fie „maşina de 5.000 euro”, Twizy va avea un preţ mai mare, de 6.900 euro, însă, în anumite ţări, datorită bonusurilor guvernamentale, preţul va fi mult mai mic.
De exemplu, în Franţa, Renault Twizy va intra într-un program de leasing similar cu cel oferit pentru Fluence Z.E. şi Kangoo Z.E.: bateriile vor putea fi „închiriate” pentru o rată de 45 euro pe lună, pentru un rulaj mediu anual de 7.500 km (considerat acoperitor pentru majoritatea clienţilor unui astfel de vehicul).
Dacă mai adăugăm bonusul de până la 5.000 de euro acordat de guvernul francez pentru vehiculele electrice, precum şi costul foarte scăzut al curentului electric, Renault a ajuns la concluzia că Twizy va necesita costuri de exploatare mai reduse cu 15% decât un scuter obişnuit, în condiţiile emisiilor poluante zero şi al unui grad mai ridicat de securitate şi confort.
Un pas mic pentru domeniul auto, dar un pas mare pentru Renault. Ce credeţi că vor alege parizienii: un Twizy sau un Sandero?