Este o cerere mare de mașini noi pe toate piețele europene, inclusiv în România unde piața a crescut cu aproape 40% în primele trei luni. Producția nu poate ține pasul cu vânzările în condițiile în care multe componente sunt lipsă din stocuri. În aceste condiții, producătorii auto au decis să renunțe la cele mai ieftine echipări care le aduc o marjă de profit mai mică decât cele de top. Și Dacia a luat aceasta decizie, astfel că modelele sale au devenit mai scumpe pentru românii care căutau mașini ieftine. Dacia nu mai costă sub 10.000 euro cu TVA nici măcar prin Programul Rabla.
Pe configuratorul Dacia, în prezent, modelul Logan este disponibil în echiparea Comfort la un preț de 13.400 euro cu TVA, iar un Sandero poate fi cumpărat cu 13.150 euro cu TVA.
Cea mai ieftină mașină din România prin Rabla 2022 este Suzuki Ignis, la un preț de 9.750 de euro cu TVA. Prețul de listă, fără Rabla, este de 13.025 euro cu TVA.
Renault Clio este mai ieftin prin programul Rabla decât un model Dacia.
Cea mai ieftină Dacia din România este acum modelul electric Spring, datorită bonusului Rabla Plus. Costă 10.150 euro cu TVA. Însă pentru românii care vor o mașină pe combustibil, cea mai ieftină Dacia este un Sandero Stepway la 10.500 euro cu TVA prin Rabla Clasic.
Programul RABLA are la bază acordarea unei tichet în valoare de 6.000 lei pentru o mașină veche casată, sau 9.000 lei pentru casarea a două vehicule uzate.
Tichetul este utilizabil doar pentru achiziția unei mașini noi cu noxe emise de maximum 160g CO2/km în regim WLTP. Pentru achiziția unui autoturism nou se pot folosi maxim 2 tichete RABLA.
Pe lângă suma de 6.000 lei, pentru o mașină veche casată, respectiv 9.000 lei pentru 2 mașini vechi casate, utilizatorul poate beneficia de eco-bonusuri suplimentare: