Ce tehnologii noi va propune Renault pe maşinile sale la jumătatea deceniului
Principala noutate a francezilor se referă la motorizările dCi, care vor fi dotate cu o nouă tehnologie dublu-turbo: o turbină pentru turaţii mici şi una pentru turaţiile mai mari de 2.000 rpm.
Astfel, pe lângă surplusul de putere obţinut din capacităţi cilindrice reduse, francezii promit şi o reducere a emisiilor de CO2 de până la 8%. În plus, francezii şi-au propus micşorarea masei totale a maşinilor lor, pe ideea că la fiecare 10 kg pierdute se obţine o scădere de 1 g/km de emisii CO2.
Renault urmează să propună opţional şi un sistem de suspensii adaptive, care nu doar va contribui doar la creşterea confortului şi a sportivităţii, ci va fi asociat şi cu un sistem de control al acceleraţiei şi frânării, pentru a optimiza consumul. La care se adaugă generalizarea şi pe modelele din clase inferioare a sistemului Contro4, de bracare automată a roţilor spate.
Şi în domeniul multimedia şi al conectivităţii vor francezii să vină cu propuneri noi. Noua interfaţă şofer-maşină se va baza în viitor pe soluţia senzorilor de gesturi, iar pentru a nu distrage atenţia şoferului de la drum urmează ca maşinile să fie dotate cu o variantă avansată a sistemelor de tip Head-Up Display, cu afişarea intuitivă a informaţiilor pe parbriz.
În cazul maşinilor electrice, în special Zoe, francezii anunţă un sistem inedit de conducere autonomă, care va fi activ la viteze mai mici de 30 km/h şi va optimiza consumul de energie în trafic urban.