Ce spune Nicușor Dan despre pasajele Ciurel și Doamna Ghica
Pasajele Ciurel și Doamna Ghica au fost două proiecte de suflet ale fostului primar al Capitalei, Gabriela Firea. Situația celor două proiecte de infrastructură s-ar putea schimba după alegeri. Iată ce spune Nicușor Dan despre pasajele Ciurel și Doamna Ghica.
Noul primar ales al Bucureștiului, Nicușor Dan, a criticat în numeroase rânduri pasajele Ciurel și Doamna Ghica, dar este de acord că acestea pot contribui la îmbunătățirea traficului rutier. Potrivit noului primar, diminuarea cozilor care se formează în prezent pe pasajul Ciurel va fi posibilă prin reorganizarea traficului din zonă. Pentru aceasta, va trebui mai întâi realizat un studiu de trafic. În ceea ce privește pasajul de la Doamna Ghica, lucrările ar putea fi înghețate timp de două luni, până când lucrările vor avea toate actele prevăzute de lege.
„Ciurel este o lucrare de infrastructură care a costat prea mult față de ce face, dar această lucrare de infrastructură poate să fie utilă. Trebuie doar să faci un studiu de trafic local, să vezi ce probleme poate să rezolve, trebuie să dimensionezi niște intersecții, să pui niște semafoare”, a declarat Nicușor Dan pentru B1TV.
El a subliniat că lucrarea de la Ciurel a fost suspendată mai mulți ani în instanță din cauza faptului că proiectul urmează să fie continuat la o distanță de 20 de metri de un bazin de apă potabilă.
Nicușor Dan: Pasajele Ciurel și Doamna Ghica sunt utile traficului
„Așa-numita penetrare Ciurel s-a numit în epoca Ceauşescu – pentru că atunci a fost inventat – penetraţia A1-A2, adică un drum expres prin mijlocul oraşului care să unească cele două autostrăzi, gândindu-ne că autostrada către Constanţa va ieşi pe lângă Splai, nu puţin mai înspre Pantelimon, cum iese acum. Problema cea mai mare a acestui proiect şi motivul pentru care instanţa a suspendat mai mulţi ani proiectul este că continuarea lui trece la 20 de metri de un bazin de apă potabilă, din care bucureştenii beau apă. Din cauza unor fenomene chimice, nu poţi să acoperi bazinele de apă potabilă. Pe de altă parte, nu poţi să treci cu trei benzi pe sens pe lângă apa potabilă. Acesta este motivul pentru care proiectul, aşa cum este, nu poate să fie realizat”, a declarat Nicuşor Dan.
În opinia sa, pentru fluidizarea traficului în zonă sunt necesare dezvoltarea transportului în comun şi proiecte de infrastructură care să direcţioneze presiunea de pe Iuliu Maniu către Şoseaua de Centură. Pe dea altă parte, Nicușor Dan a atras atenția că Pasajul Doamna nu are toate actele prevăzute de legislație, motiv pentru care lucrările ar putea fi „îngheţate” timp de două luni.
„Nu are PUZ (Plan Urbanistic Zonal – n.r.) şi nu are nici studiu de stabilitate a clădirilor învecinate. Nu este legal. Inspectoratul de Stat în Construcţii a constatat că este o construcție ilegală. Numai că, fiind campanie electorală, probabil că s-au ferit să intre într-o dezbatere cu primarul în funcţie. Pasajul Doamna Ghica este o lucrare corectă, face parte din inelul median, care urmează să fie construit şi care să fluidizeze traficul. Proiectul corect este şi cu linie de tramvai şi, în orice caz, proiectul trebuie să fie legal. Trebuie, în momentul în care ajungem în primărie, să ne uităm cu atenţie la toate actele să vedem cum putem să remediem problemele. Există riscul ca două luni – până când se face analiza pe acte – lucrările să fie îngheţate”, a mai declarat Nicușor Dan.
Pasajul Ciurel a fost inaugurat pe 19 septembrie, pentru ca în zilele următoare să devină locul unor ambuteiaje masive. Acest lucru se întâmplă din cauză că traficul nu se poate descărca pe șoseaua Virtuții. Pasajul de la Doamna Ghica ar fi trebuit să se finalizeze în această toamnă, potrivit promisiunilor Gabrielei Firea. Stadiul lucrărilor este însă departe de finalizare.