Noul designer șef al mărcii Dacia, Miles Nürnberger, are o carte de vizită impresionantă, desenând, printre altele, supercarul Aston Martin Valkyrie și SUV-ul DBX. Iată ce spune designerul șef al Dacia despre trecerea de la Aston Martin la o marcă de buget.
Marca Dacia trece printr-o perioadă de transformări masive, cu o schimbare radicală de imagine, dar și atacarea unor segmente noi de piață, prin modele ca noul Jogger sau viitorul Bigster. Cu toate acestea, Dacia nu a avut noroc la ultima schimbarea a șefului de design.
Alejandro Mesonero-Romanos, omul care a supervizat designul conceptului Bigster, a părăsit compania la mai puțin de un an de la numirea sa fără să ofere explicații. În locul său a fost adus, de la Aston Martin, Miles Nürnberger.
Într-un interviu pentru Autocar, acesta a detaliat motivele pentru care a ales marca Dacia din multitudinea de oferte și cum îl va ajuta experiența sa în desenarea supercarurilor la schimbarea designului unei mărci de buget. Nürnberger a amintit că experiența sa nu se oprește la Aston Martin, ci are în palmares bogat, de la Citroën și Ford, la Land Rover Lincoln.
„Am lucrat la Citroën C3 Picasso, la primele detalii ale brandului DS, înainte de a fi lansat, la conceptul lui C-Cactus. Am făcut multe lucruri înainte (de Aston Martin – n.r.). Am petrecut ceva timp la Land Rover, Ford și Lincoln în Statele Unite – așa că am lucrat cu o varietate de mărci”, a spus Nürnberger pentru Autocar.
În ceea ce privește trecerea de la un supercar exclusivist la un model de volum, vândut în sute de mii de exemplare la nivel global, Nürnberger este de părere că nu ar trebui să fie nicio problemă, chiar dacă este puțin ciudat.
„Este chiar distractiv. Îți dai seama cum desenezi (metodologia și gândirea) și aplici asta indiferent dacă (mașina – n.r.) costă 15.000 sau 150.000 de euro. Filozofia designului este aceeași. Ca designer, lucrezi cu proporții, detalii, soluții inteligente. Cred că un designer bun se poate raporta la aproape orice marcă”, explică Nürnberger.
Dacia se află într-o fază avansată a designului viitorului său model de vârf, Bigster. Acesta va cimenta intrarea Dacia în segmentul compact, unde va avea de înfruntat rivali puternici, cum sunt Nissan Qashqai sau Skoda Kodiaq. Versiunea finală este aproape finalizată, așa că sarcina lui Nürnberger va fi de a cizela diferite aspecte ale designului, de la detalii la calitatea materialelor.
Chiar dacă pare că nu mai sunt multe de făcut, tot în sarcina sa va intra să extindă la restul gamei elementele stilistice ale lui Bigster. Mașinile vor fi însă diferite, pentru a evita ceea ce Nürnberger numește o gamă tip „păpușă rusească” – o trimitere la celebrele Matrioșka. În același timp, modelele Dacia vor continua să se diferențieze de cele echivalente produse sub brandurile Renault și Lada, promite Nürnberger.