Schimbul de ulei este o operațiune de rutină, dar trebuie să fii atent la anumite detalii, pentru a evita probleme precum contaminarea cu reziduri sau alte lichide. Iată ce se întâmplă dacă intră apă la motor, de exemplu.
Una dintre problemele de care se tem foarte mulți șoferi este apa în motor. Acest lichid nu are ce căuta nici măcar în jurul propulsorului, deci cu atât mai puțin în interior.
Iar o astfel de problemă poate să apară inclusiv în momentul în care se face schimbul de ulei. Fie acest lubrifiant e contaminat, fie accidental apa intră în motor odată cu uleiul.
În primul rând e indicat să apelezi la un mecanic sau un service auto când faci schimbul de ulei. Pentru că un profesionist va știi întotdeauna cum să evite sau să detecteze o problemă precum apa în uleiul de motor.
E relativ ușor să îți dai seama dacă lubrifiantul e contaminat cu apă. Cele două lichide nu se amestecă, astfel că se observă imediat apa, care are altă densitate și altă culoare. Într-o astfel de situație, cel mai sigur e să cumperi un alt ulei de motor. Fără echipamente performante e imposibil să elimini complet apa din lubrifiant.
Dacă apa pătrunde în motor odată cu uleiul, atunci va trebui să faci din nou schimbul de ulei. Adică să scoți în totalitate lubrifiantul, să te asiguri că a ieșit și apa, apoi să pui din nou ulei. Desigur, de data aceasta cu mai multă atenție, pentru a nu mai pătrunde apa.
Dacă apa rămâne în ulei lubrifierea motorului nu se va mai face corespunzător. Iar asta va duce, invariabil, la avarierea componentelor metalice din interiorul propulsorului.
O astfel de problemă poate fi cauzată, în general, de două situații diferite. Prima este cea în care mașina a fost inundată, dar a avut motorul oprit. Cea de-a doua a apărut atunci când motorul era pornit.
În prima situație, motorul ar putea scăpa nevătămat. Chiar și dacă apa ar pătrunde în camera de ardere, aceasta va putea fi eliminată. Iar după ce motorul va fi curățat complet, ar trebui să funcționeze fără probleme.
Dar, din păcate, e probabil ca într-o astfel de situație să fie afectate alte componente. De exemplu, circuitul electric sau bateria ar putea face scurtcircuit. De aceea, e vital să cereți sprijinul unui mecanic și să verificați complet mașina, înainte de a o porni.
În situația în care apa a pătruns în motor când acesta era pornit, atunci problemele se agravează. Apare hidro-blocarea, adică pistonul aflat în faza de compresie nu a putut comprima apa. Iar asta poate duce la:
Așadar, într-o asemenea situație trebuie să apelezi la un service sau un mecanic specializat. Și, sub nicio formă, să nu încerci să repornești motorul.