Șefii Skoda tocmai au decis ce se va întâmpla cu Fabia. Modelul de clasă mică se afla sub semnul întrebării, mai ales după ce Grupul Volkswagen a decis că Skoda Citigo, ca și Volkswagen Up! nu sunt profitabile și trebuie eliminate.
Cea de-a treia generație a modelului Skoda Fabia se află pe piață încă din 2014. Contrar așteptărilor, șefii de la Mlada Boleslav au decis că merită și o a patra generație. Aceasta are șanse mari să ajungă pe piață anul viitor. Este planul prezentat de CEO-ul companiei, Thomas Schafer. Acesta nu vrea să renunțe la modelul venit pe lume în urmă cu peste 20 de ani.
Sosit la șefia Skoda în locul lui Bernhard Maier luna trecută, Schafer susține că principalii rivali pentru Fabia vin din Coreea de Sud, Japonia și Franța. “Aștept cu nerăbdare lansarea noii Fabia anul viitor. Va fi o mașină grozavă și am așteptări foarte mari în această privință”, a declarat CEO-ul companiei.
Viitoarea Skoda Fabia va primi platform MQB A0, rezervată de Grupul Volkswagen modelelor de clasă mică, pe care sunt construite și Volkswagen Polo și Volkswagen T-Cross, SEAT Ibiza și SEAT Arona, dar și Audi A1 și Audi Q2. Sunt șanse mari ca cea de-a patra generație să primească aceleași motorizări, cuplate la transmisii manuale cu cinci sau șase trepte și la transmisii automate cu șapte trepte. Rămâne de văzut dacă Fabia va fi disponibilă și cu propulsie diesel, având în vedere restricțiile impuse acestor motoare în statele europene. În schimb, Skoda ar putea lua în calcul și o versiune cu tehnologie mild-hybrid.
Ar putea ajunge ulterior în gamă și o versiune de top, RS.
Din punct de vedere vizual, Fabia va urma limbajul de design adoptat de noile Octavia și Scala. Mașina va primi tehnologia de ultimă oră a companiei în ceea ce privește siguranța.