Ce se întâmplă cu metroul din Cluj: Asociația Pro Infrastructură avertizează
Cluj Napoca ar trebui să devină al doilea oraș din România cu o line de metrou. Lucrările au o valoare estimată la 1 miliard de euro, dar municipalitatea ar putea să piardă finanțarea europeană pentru această investiție, avertizează Asociația Pro Infrastructură. Iată ce se întâmplă cu metroul din Cluj.
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura consideră că, deşi este prezentat ca un viitor proiect de succes în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), metroul din Cluj-Napoca, evaluat
la un miliard de euro, este în prezent blocat în incompetenţă şi birocraţie, existând riscul de a rata acest tren al finanţării europene.
Cei de la Pro Infrastructura au explicat pe Facebook că includerea proiectelor în PNRR presupune finalizarea studiilor şi contractarea lucrărilor până cel târziu în anul 2022. În aceste condiţii,
proiectul metroului din Cluj-Napoca, aflat în etapa studiului de fezabilitate, este într-o cursă contra-cronometru pentru finalizarea acestui studiu, iar apoi pentru lansarea şi finalizarea
licitaţiei pentru lucrări până în 2022.
Metroul din Cluj, în pericol să piardă finanțarea europeană
Pro Infrastructura dă vină pe Primăria Cluj-Napoca pentru problemele care ar putea să apară.
„Primăria Cluj-Napoca pare că nu înţelege importanţa acestui proiect, abordând relaţia cu prestatorul angajat să realizeze studiile într-o manieră ultra-birocratică, de multe ori inutilă. Astfel, deşi legea prevede derogări speciale pentru proiectele de interes naţional finanţate din fonduri europene, primăria a solicitat autorizaţii de construire, avize şi numeroase formulare inutile pentru realizarea forajelor geotehnice. Până la soluţionarea acestei situaţii, proiectul este blocat. O întârziere de până la 6 luni în pornirea studiilor geotehnice ar putea anula şansele contractării lucrărilor în 2022 şi, astfel, ar însemna ratarea finanţării europene din PNRR”, scrie în mesajul Pro Infrastructura.
Primarul Clujului, Emil Boc, declara în urmă cu o lună că realizarea metroului din Cluj va dura mai puțin decât a celui din Drumul Taberei, asta pentru că proiectul este deja într-o fază avansată. Cluj Napoca va avea, de asemenea, un tren metropolitan care va circula pe traseul Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida. Potrivit lui Emil Boc, trenul metropolitan din Cluj ar putea fi operațional în 3-4 ani, în timp ce metroul din Cluj ar putea deveni realitate în 2025.