Ce şanse îi daţi noului V40 în lupta cu BMW, Audi şi Volkswagen?
Volvo a avut noroc atunci când s-a reîmpărţit industria premium între proprietarii cu bani din Asia. Avem exemple o tonă şi încă nu ştim ce ramificări mai sunt prin industrie când se împart şasiuri şi motoare. Adică ştim dar mereu sunt altele în lucru şi apar surprize. Avem o mare lume a producătorilor de maşini care se repoziţionează şi îşi împart piaţa, îşi adaptează gama de producţie şi şi-o profilează. Fiecare încearcă să ia cât mai mult, dar are şi armistiţii pentru supravieţuirea fiecăruia într-o mare colectivă de producători.
Aşa cum spuneam, Volvo are noroc fiindcă Geely nu a dat cu parul. Nu i-a schimbat filosofia de producţie. I-a lăsat pe suedezi să creeze, să tehnologizeze şi a transplantat de la ei pe mărcile naţionale care se vând 99% în China. Geely a acceptat că Volo se pricepe mai bine, iar Volvo a acceptat că fără banii chinezeşti s-ar fi dus la fund poate ca Saab (care a dat şi ea drepturile pentru design-ul lui 9-3, altor chinezi).
După XC40, Volvo şi patronajul chinezesc merg pe o reţetă identică, pe aceeaşi platformă CMA – Compact Modular Arhitecture. Este o structură scalabilă pe care se ridică toate maşinile din clasa compactă Volvo şi Geely.
Noul model V40 va fi un hatchback compact care ar trebui să fie o soluţie la trioul consacrat Golf-A3 şi Seria 1. Sigur că ar mai intra aici şi Clasa A – de ce nu? – poate chiar şi maşini nonpremium ca Megane şi Focus. Şi Golf e până la urmă la limita segmentului premium.
Maşina va avea pe dedesubt cam tot ceea ce are şi XC40, numai forma diferă şi câteva corecţii minore de proporţii pentru noul tip de caroserie.
Despre motorizări, Auto Express, de la care şi avem informaţiile şi pozele, scrie că vor fi diesel-uri în 4 cilindri (D3 şi D4), precum şi T3, T4 şi T5 – motoare cu benzină în 3 şi 4 cilindri. Un model plug-in hybrid o să vină cu indicativul V40s.
Toate maşinile V40 vor avea dotări de ultimă oră similare celor de pe SUV-ul XC40. Cel mai apropiat termen de lansare ar fi Salonul Auto Internaţional de la Geneva. Asta dacă suedezo-chinezii nu vor profita de Salonul Auto de la Detroit, ceea ce va însemna, totodată, o abordare nouă din punct de vedere al pieţelor de desfacere.
Autor Alexandru Banu
Sursă Auto Express