Mulți șoferi ajung cu mașina în service după ce au pus, din grabă sau neatenție, alt carburant decât trebuie în rezervor. Iată ce NU trebuie să faci dacă ai băgat benzină în loc de motorină și cum poate fi remediată problema.
Sunt destul de muți șoferi care nu s-au încurcat, cel puțin o dată, și au pus benzină în loc de motorină. O confirmă mecanicii, care spun și cum poate fi remediată această problemă foarte ușor.
Dar, întâi de orice, trebuie să realizezi că ai încurcat carburantul.
Dacă ai o mașină nouă, închiriată, de serviciu sau împrumutată și nu știi cu ce carburant trebuie alimentată, trebuie să te uiți în talonul mașinii.
Acest document e obligatoriu și trebuie avut în mașină, indiferent că e personală sau a altcuiva. Pe foaia din mijloc, la punctul „P3”, scrie ce carburant folosește vehiculul.
De asemenea, la mașinile pe motorină, în interiorul capacului de la rezervor este lipit un abțibild pe care scrie „DIESEL”. Dacă e pe benzină, atunci va scrie sau „GASOLINE”.
Iar cea de-a treia variantă de a afla tipul de carburant este să verificați fanta de la rezervor. Mașinile pe benzină au un orificiu mai subțire decât cele diesel. Astfel că e aproape imposibil să bagi motorină în loc de benzină, pentru că pistolul acesta va fi mai larg.
Iar dacă vei pune pistolul de benzină rezervorul unei mașini diesel, vei vedea că „joacă”.
Dacă ai băgat benzină în loc de motorină, cel mai important este să realizezi greșeala
„Dacă ai realizat că ai băgat benzină în loc de motorină, pot să zic că nu se va întâmpla nimic…dacă dai telefon la o platformă sau scoți cu furtunul. Dar nu la multe mașini poți face treaba asta. Trebuie să scoți tot ce e în rezervor. Cureți rezervorul, îl umpli cu motorină și ai scăpat”, explică cei de la 99Vehicles într-un clip postat pe canalul de YouTube.
Totuși, dacă ai alimentat doar foarte puțin carburant greșit, îți poți continua drumul.
„Dacă ai băgat 1 litru de benzină, restul motorină, să zicem că scapi, că nu e o mare diferență. Dacă ai un sfert cu trei sferturi, nu ai ce să faci, afară! Dacă ai 10%, nu ai ce să faci, afară!”, mai spun specialiștii.
Practic, într-un rezervor de 40 de litri nu poți avea mai mult de 1-2 litri benzină, iar restul motorină.
„Sfatul meu suprem este: NU porni mașina! Dacă o pornești și o forțezi să meargă așa, vei distruge motor, injectoare, pompă de înalte, îl faci praf. Așa că mai bine chemi o platformă, golești și speli rezervor, te costă 1.000 de lei „distracția” asta. Dar mai bine așa decât să strici tot motorul”, este recomandarea celor de la 99Vehicles.
La unele mașini se poate decupla filtrul de motorină, de exemplu. Iar când pui contactul, pompa de carburant va extrage combustibilul din rezervor și-l va trimite spre motor. Dar, furtunul fiind decuplat, amestecul de benzină și motorină va fi dat afară.
Dar, această operațiune trebuie realizată de cineva care se pricepe. Așa că, cel mai indicat ar fi să:
Dar, cel mai important, nu porni motorul, nici măcar pentru a muta mașina din loc.