Vânzările Volkswagen au scăzut în România cu 30,6% în luna septembrie, când a izbucnit scandalul echipării maşinilor cu dispozitive de manipulare a emisiilor, faţă de august, marca germană coborând pe locul trei, de pe poziţia a doua, în topul livrărilor de autoturisme.
Cum arată noua bijuterie a infrastructurii din România – GALERIE FOTO
Brandul Volkswagen are un model în topul celor mai bine vândute zece maşini în România – Golf, ale cărui livări au scăzut însă în septembrie, faţă de august, cu 35,3%, la 233.
Piaţa auto a crescut în primele nouă luni ale anului cu 16,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 85.511 unităţi, doar pentru autoturisme avansul fiind de 13,5%, la 69.659 maşini.
Autoturismele diesel continuă să domine piaţa, cu o pondere în scădere însă, la nouă luni, la 54%.
Producţia naţională a fost în septembrie de 41.784 de autovehicule, cea mai mare din acest an, iar la nouă luni a urcat cu 3,8%, la 298.355 unităţi.
Exporturile au urcat în primele trei trimestre cu 1,4%, la 269.964 unităţi.
„Având în vedere evoluţia din primele 9 luni, cu creştere consistentă în luna septembrie (Ă12%), este foarte posibil ca volumul total al vânzărilor de autovehicule pentru întreg anul 2015 să atingă cifra de 112.000 unităţi, din care cca. 91.000 autoturisme şi cca. 21.000 vehicule comerciale (microbuze, comerciale uşoare şi grele)”, arată APIA.
În septembrie a izbucnit scandalul echipării maşinilor diesel Volkswagen cu dispozitive de manipulare a emisiilor, grupul anunţând că 11 milioane de maşini au fost dotate cu astfel de softuri şi urmează să fie rechemate în service, pentru remedierea situaţiei.
În România, Registrul Auto Român a anunţat joi că a primit de la reprezentanţa Volkswagen în România, până în prezent, liste cu peste 50.000 de vehicule aparţinând mărcilor Audi, Seat, Skoda şi Volkswagen destinate comercializării pe plan local echipate cu dispozitive de manipulare a emisiilor, din cele peste 100.000 inventariate de autorităţi.