Cureaua de distribuție are un rol important pentru motor, fiindcă asigură sincronizarea părții superioare cu cea inferioară și aprinde fiecare cilindru pentru o bună funcționare. Aceasta este esențială pentru funcționarea mașinii, iar șoferii trebuie să știe când apar defecțiunile.
Șoferii trebuie să știe că problemele apar frecvent la cureaua de distribuție. Componenta motorului este foarte solicitată în timp ce mașina rulează pe șosea. Este necesară verificarea periodică pentru că se poate strica extrem de ușor.
Cureaua de distribuție s-a defectat în momentul în care apar zgomote la nivelul motorului, dar și când sunt rateuri atunci când o pornești. De asemenea, apar și scurgeri de ulei când nu mai funcționează bine cureaua de distribuție.
Scurgerile de ulei ar putea apăra din cauza afectării garniturii dintre blocul motor și cureaua de distribuție. Totodată, din cauza scurgerilor de ulei de la nivelul curelei de distribuție va crește și temperatura de la nivelul motorului.
Conform autokappa.ro, dacă nu este schimbată la timp cureaua de distribuție, stricăciunile care apar la mașini sunt foarte costisitore. Reparațiile sunt scumpe și complexe, iar mașina va rămâne în service pentru o perioadă pentru realizarea reparațiilor, lucru pe care nu-l vrea niciun șofer.
Șoferii trebuie să știe că o curea de distribuție care a depășit momentul expirării se va rupe, iar acest lucru va aduce daune masive motorului.
Nu doar cureaua de distribuție se va defecta, ci și alte componente, cum ar fi pompa de apă, în cazul în care este acționată de cureaua de distribuție.
Distribuție unei mașini poate fi pe curea sau pe lanț, iar aici diferă numărul kilometri după care s-ar putea defecta.
Spre exemplu, dacă distribuție este pe curea atunci aceasta poate fi schimbată la 60.000, la 90.000, 120.000, 180.000 sau chiar 210.000 de km.
Pentru a evita apariția anumitor probleme se recomandă schimbarea curelei de distribuie la 60.000- 100.000 km. Atunci când se schimbă cureaua de distribuție se vor schimbă și rolele întinzătoare, precum și pompă de apă.
În cazul în care distribuție este pe lanț, problemele ar putea apăra după 200.000 de km, mai ales în cazul mașinilor care au avut probleme de fabricație.