Ce nu-ți spune producătorul despre Tesla. Probleme de soft care apar la Model 3
Un posesor de Tesla Model 3 Standard Range fabricată la începutul anului 2022, care a parcurs deja 5000 de km, a identificat câteva lucruri mai puțin plăcute la mașina sa.
Acesta este nemulțumit de softul Tesla Model 3, care a primit la finalul anului trecut un procesor nou și o placă video AMD Ryzen, cu o capacitate de procesare combinată aproape de cea a unui PlayStation 5. Tableta se mișcă foarte bine, fluent, YouTube se încarcă în 4-5 secunde față de 25 de secunde înainte, însă sunt și câteva probleme.
Ce probleme de soft are o Tesla Model 3 fabricată în 2022
Trecerea la noul procesor a venit cu o serie de bug-uri legate de drivere încă nerezolvate. Uneori jocurile rămân fără sunet, trebuie să schimbi jocul să-și revină.
Streamingul de sunet de pe telefon pe tableta mașinii are un delay de aproape o secundă.
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
„Te uiți la telefon la un video și sunetul este întârziat o secundă în boxele mașinii. Uneori când deschizi meniul mașinii rămâne o pagină goală. Camerele video uneori nu merg sau intru în meniul de climatizare când sunt încă în marșarier și la ieșire nu mai văd camerele. Sau deși am selectat reducerea volumului atenționărilor, acesta nu scade”, spune pe YouTube posesorul de Tesla Model 3.
Și softul bateriei Tesla Model 3 are un bug, în prima zi arăta că mai are 9% curent însă în realitate nu mai avea deloc. Problema s-a rezolvat după ce mașina a fost încărcată de mai multe ori până la 100%. În plus, sunt multe situații în care timpul de încărcare este nerealist sau autonomia crește dintr-odată.
Posesorul de Tesla Model 3 mai spune că din grafica observată pe ecran, mașina are dificultăți destul de mari în a vedea drumul, semafoarele, semnele de circulație. „Inclusiv faza lungă automată merge semnificativ mai prost că la un Renault Zoe în sensul că o aprinde târziu și o stinge târziu orbindu-i pe ceilalți de pe contrasens”, mai spune acesta.
Mașina frânează de multe ori fără sens. Dacă intră o mașină de pe o stradă laterală pe banda 1 și Model 3 este pe banda 2, acesta va frâna. „Pe Autopilot, în Romania, mașina te exasperează cât de des frânează fără să fie necesar”, mai spune acesta.
VIDEO: Ce nu-ți spune producătorul despre Tesla Model 3
Mașina are și lucruri bune din punct de vedere software. Aplicația Tesla de pe telefon funcționează foarte bine și poți controla destul de bine multe funcții ale mașinii. Este superioară aplicațiilor de la alți producători.
Un tribunal german a acordat unui proprietar de Tesla Model 3 o despăgubire de 69.000 de euro după ce a decis că tehnologia opțională de conducere autonomă a mașinii nu a respectat promisiunea de marketing.