Multe mașini moderne se confruntă cu probleme la sistemul AdBlue, menit să scadă nivelul de noxe, iar reparația costă peste 2.000 de lei.
AdBlue este o denumire comercială dată Diesel Exhaust Fluid (DEF). Aceasta este o soluţie apoasă, folosită pentru a reduce emisiile de monoxid de azot şi dioxid de azot. Aceste gaze rezultă în urma arderii combustibilului la motoarele diesel ce folosesc sistemul reducerii catalitice selective.
Lichidul AdBlue este injectat direct în evacuare şi, în urma reacţiei chimice, noxele sunt descompuse în azot pur şi vapori de apă. Această substanță se obține prin procedee industriale în care combină bioxidul de carbon cu amoniacul la temperaturi şi presiuni înalte.
„În mare parte, la acest sistem se strică pompa de AdBlue sau injectorul. Altă problemă e nerespectarea cantității de substanță. Deși computerul scrie să completezi cu 7 litri, unii pun mai mult și intră în avarie”, a explicat pentru Promotor mecanicul Robert Marin.
Acesta a mai explicat că AdBlue ajută ca regenerarea filtrului de particule să se facă la o temperatură mai mică, în jurul a 450-500 grade Celsius. Fără acest sistem, regenerarea s-ar face la 650-700 de grade.
Din păcate, reparațiile acestui sistem sunt destul de costisitoare. Iar, de multe ori, trebuie înlocuit cu totul.
„Dacă se strică pompa de AdBlue, de exemplu, nu o poți repara. Trebuie să o schimbi cu totul. Și, în funcție de tipul mașinii, acesta poate costa de la câteva sute de lei la câteva mii de lei. La care se adaugă manopera. În general, această reparație te duce în jur de 2.000 de lei”, a mai spus mecanicul.
Sunt șoferi care au resoftat sistemul și au anulat AdBlue, dar această operațiune nu este recomandată. În momentul efectuării ITP-ului, este foarte probabil să fie înregistrată o emisie mai mare de noxe.